تداوم بارش‌ها تا روز یکشنبه در استان/مه‌آلودگی و اختلال در تردد جاده‌ای

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر یک سامانه بارشی بر روی استان خبر داد و گفت: از ساعات عصر و شب، بارش باران و برف در مناطق غربی و جنوبی و به تدریج و با شدت کمتر در دیگر مناطق بارش آغاز و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر سامانه بارشی به تناوب تا دو روز آینده از روی استان اصفهان است، بر این اساس امروز در اکثر مناطق افزایش ابر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بارش باران و برف از ساعات عصر و شب در مناطق غربی و جنوبی و به تدریج و با شدت کمتر در دیگر مناطق آغاز و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به وجود مه آلودگی، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در محورهای مواصلاتی غرب و جنوب در نتیجه فعالیت این سامانه، ادامه داد: در مناطق مستعد نیز احتمال رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی از وقوع باد شدید در ساعت‌های بعداز ظهر جمعه تا یکشنبه در اکثر مناطق استان خبر داد و گفت: کمینه دمای هوا، دو تا سه درجه افزایش می‌یابد بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای هوای اصفهان امروز به ۱۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه فردا به دو درجه بالای صفر برسد.

آقایی بوئین و میاندشت را با منفی چهار درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان معرفی کرد و ادامه داد: خور و بیابانک نیز با ۲۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان خواهند بود همچنین با فعالیت این سامانه ناپایدار کیفیت هوای اصفهان بهبود می‌یابد، امروز مقداری غبارآلودگی در هوا وجود داشت که تا سه روز آینده فعالیت سامانه بر روی استان، فعال خواهد بود و کیفیت هوا بهتر می‌شود.

کد خبر 548548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.