حمل ونقل، اولویت اصلی مدیریت شهری مشهد است

شهردارمشهد گفت: حمل ونقل، اساسی‌ترین اولویت دوره ششم مدیریت شهری است و در این راستا بدنبال استفاده از ظرفیت‌های علمی و کارشناسی در همه سطوح هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در نشست با اساتید دانشگاه‌ها در حوزه حمل و نقل و ترافیک که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از هدف‌های برگزاری این نشست آشنایی با نظرات علمی و کارشناسانه در ارتباط با یکی از موضوعات اساسی شهر یعنی حمل و نقل است.

وی اضافه کرد: همه افرادی که در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی برای مشهد الرضا (ع) در رده‌های مختلف دولت، مجلس، دانشگاه و مدیریت شهری فعال هستند به مقوله حمل و نقل به عنوان یک موضوع اصلی توجه دارند، لذا یکی از پیام‌های برگزاری نشست، این است که بحث حمل و نقل برای ما بسیار مهم است.

شهردار مشهد تصریح کرد: پیام دیگر برگزاری نشست با اساتید دانشگاه‌ها در حوزه حمل و نقل و ترافیک این است که معتقدیم و بر آن تاکید داریم، راه حل مشکلات حوزه حمل و نقل مشهد که موضوعی پیچیده، چند وجهی و گسترده است باید علمی باشد.

ارجائی با بیان اینکه راه‌های سلیقه‌ای، بخشی، نمایشی، تزئینی، تعطیل کردن یکی از مدهای حمل و نقل شهر و رسیدگی به شریان و در مجموع اقدامات هیجانی برای حل مشکلات حمل و نقل شهر مشهد تأثیر گذار نیست، اظهار کرد: به نظر من این نوع اقدامات سیاسی است و نه تنها مشکلی را از حمل و نقل حل نمی‌کند؛ بلکه مشکلی بر مشکلات می‌افزاید.

وی ادامه داد: در فعالیت‌های حوزه حمل و نقل برگشت به عقب کار سختی است، به عنوان مثال خط یک مترو مشهد با این شکل، با این تعداد واگن و تجهیزات احداث شده است، اگر بخواهیم آن را تغییر دهیم به چه هزینه‌ای نیاز داریم آیا امکان پذیراست؟

شهردار مشهد ادامه داد: تقاطع غیرهمسطحی را بدون مطالعه شروع کردید، یک سطح آن را اجرا کرده و اکنون به سطح دوم رسیده ایم، چه تصمیمی در مورد آن بگیریم؟! تعطیلش کنیم؟ نمی‌شود ادامه هم بدهیم و این در واقع هدر دادن اعتبارات مردم است، لذا می‌بینیم برگشت به عقب در موضوعات حمل و نقل بسیار سخت است.

ارجائی ادامه داد: یکی از مأموریت‌های اصلی شهرداری را حمل و نقل می‌دانیم، زیرا اگر شما از مردم بپرسید شهرداری چه وظیفه‌ای دارد از میان ۲۰۰ خدمتی که انجام می‌شود، مردم به اتوبوس و مترو به عنوان اولویت و وظیفه اصلی شهرداری اشاره خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امروز مدیریت شهری به خدمات رسانی در عرصه حمل و نقل و خدمات شهری شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: بقیه بخش‌ها و خدماتی که ارائه می‌شود در اصل پشتیبان این دو حوزه هستند.

شهردار مشهد گفت: امروز حمل و نقل بر محیط زیست تأثیر بسیار زیادی دارد، به عنوان مثال جاده‌ای احداث و تمام چشمه‌های آب خشک می‌شود، تونلی حفر می‌شود، باعث تغییر اکو سیستم می‌شود و نمونه‌هایی از این دست که زیاد است.

وی با بیان اینکه بنا بر گفته یکی از اساتید حاضر در این نشست، حدود ۷۰ درصد از آلایندگی هوای مشهد ناشی از منابع متحرک یا حمل و نقل است که باید به آن توجه شود، اظهار کرد: توسعه حمل و نقل هزینه بسیار زیادی دارد لذا در بودجه سال آینده دولت برای احداث مترو ۸۵ میلیارد تومان به مشهد اختصاص داده است که معلوم نیست هزینه اجرای چند سانت می‌شود؟!

ارجائی افزود: معتقدیم هر که می‌گوید می‌تواند شهر را یک تنه اداره کند، اشتباه می‌کند که بر همین اساس از دانشگاهیان و فرهیختگان عزیز درخواست می‌کنم برای توسعه هرچه بهتر شهر خودشان با شهرداری همکاری داشته باشند و نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.

وی گفت: باید شهر را باهم مدیریت کنیم زیرا با یک اندیشه نمی‌شود شهر را مدیریت کرد، باید تفکرات را به اشتراک گذاشته و مشکلات را شناسایی کنیم و سپس با هم آنها را حل کنیم.

کد خبر 548545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.