۵۶ درصد مراجعان به سازمان انتقال خون اهداکننده مستمر هستند

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه ۵۶ درصد از اهداکنندگان خون مستمر هستند، گفت: اهداکنندگان مستمر خون شامل افرادی با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال هستند.

به گزارش ایمنا، عباس صداقت اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری بیش از یک میلیون ۹۰۰ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر شرایط اهدا را داشتند و موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: اگرچه در این بازه زمانی در شرایط سخت و دشوار شیوع کرونا قرار داشتیم، اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اهدای خون ۷.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سخنگوی سازمان انتقال خون تصریح کرد: ۱۵ درصد از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که در ۹ ماه امسال خون اهدا کردند را اهداکنندگان بار اولی تشکیل می‌دهد که برای اولین بار موفق به اهدای خون شدند که امیدواریم بتوانیم اهدا کنندگان بار اولی و همین طور اهدا کنندگان با سابقه را تبدیل به اهدا کنندگان مستمر کنیم.

وی ادامه داد: اهداکنندگان خون به دلیل اینکه به طور مستمر خون اهدا می‌کنند و بیش از افراد دیگر مراقب سلامتی خود هستند از سالم‌ترین افراد محسوب می‌شوند و ضریب سلامت خون در آنها نیز بیشتر است و همیشه هم یاری گر سازمان انتقال خون و نجات دهنده جان بیماران هستند.

صداقت تاکید کرد: به رغم شروع سرما و فصل زمستان و کاهش آمار اهدا کنندگان خون و از سویی هم شیوع کرونا با همت، همکاری و حمایت هموطنان برای اهدای خون، خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تأمین می‌شود.

وی افزود: نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و برخی بیماران مانند عزیزان تالاسمی‌ها و هموفیلی‌ها نیازمند همیشگی خون هستند و همچنین مادران باردار و مصدومان سوانح رانندگی و حوادث دیگر نیاز به خون دارند و در عین حال یک واحد خون می‌تواند نیاز سه بیمار نیازمند به خون را پاسخ دهد.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه مردم نوعدوست مانند همیشه اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند، تاکید کرد: مردان به طور متوسط چهار بار در سال و زنان سه بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند.

صداقت خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند که کارشناسان ما در مراکز اهدای خون با انجام مصاحبه و معاینات دقیق و اطمینان از سلامت افراد و اینکه اهدای خون هیچ آسیبی به آنها وارد نمی‌کند، هموطنان را برای اهدای خون دعوت می‌کنند.

وی تاکید کرد: همچنین به مردم اطمینان می‌دهیم که مراکز اهدای خون در سراسر کشور از سالم‌ترین مراکز درمانی هستند و همه پروتکل‌های بهداشتی در آنها رعایت می‌شود با اطمینان برای اهدای خون اقدام کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 548542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.