بعد از ۱۰ سال مشکلات احیا و بازسازی بافت فرهنگی شهرضا پابرجاست

استاندار اصفهان با اشاره به بلاتکلیفی بیش از ۱۰ ساله طرح احیا و بازسازی بافت تاریخی و فرهنگی شهرضا، گفت: نباید بگذاریم موضوع بازسازی و احیا بیشتر از این، متوقف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان صبح امروز (پنجشنبه ٢٣دیماه) در امامزاده جعفر بن موسی کاظم (ع) شهرضا اظهار کرد: این نشست با توجه به اعلام نیاز فرماندار برگزار و سلسله برنامه‌هایی که در آن تدوین می‌شود به جلسه شورای اداری ارائه و جمع بندی خواهد شد.

وی از معاون هماهنگی امور عمرانی خواست با نمایندگان شهرداری، اوقاف، میراث، آب منطقه‌ای و بنیاد شهید برای حل گرفتاری‌های موجود در این شهرستان مذاکرات تخصصی انجام دهند و افزود: امیدوارم نمایندگان دستگاه‌های ذیربط با پیدا کردن رهنمود و راه‌حل در ادامه جلسه جمع بندی ارائه دهند و گزارش آن‌را در جلسه اصلی شورای اداری اعلام کنند.

استاندار اصفهان یادآور شد: موضوعی که نباید از آن غفلت کرد این است که تا سال ۱۳۹۱ که من فرماندار شهرضا بودم، همین مباحثی که اکنون مطرح شده وجود داشته و این موضوع بسیار جای تأسف دارد که پس از گذشت بیش از ۱۰ سال هنوز همان مباحث، تکرار می‌شود؛ بنابراین از فرماندار می‌خواهم که همراه با متولیان امر یعنی شهرداری، میراث فرهنگی، اوقاف و به ویژه متولیان امامزاده برای رفع گرفتاری‌هایی که در این زمینه وجود دارد، اقدام کنند.

وی با اشاره به امکان پیگیری مشکلات این شهرستان در سطح ملی، گفت: گزارشی در مسیر به من دادند که برخی موضوعات در سطح ملی پیگیری می‌شود، اما نباید بگذاریم موضوع بازسازی و احیا که بیشتر از این، متوقف شود همان گونه که اگر ۱۰ سال قبل کار احیا و بازسازی انجام شده بود اکنون می‌توانستیم از مزایای تبدیل منطقه به یکی از قطب‌های گردشگری و فرهنگی استفاده کنیم.

مرتضوی با اشاره به وجود تعداد قابل توجهی از قبور شهدا و مزار امامزاده در این منطقه، ادامه داد: حیف است ظرفیتی که در این منطقه وجود دارد را با تصمیم نگرفتن و عمل نکردن برای رفع مشکلات موجود در منطقه به سال‌های بعد موکول کنیم و اگر مسئولان کنونی همت نکنند و پای کار نایستند در آینده غم جان‌سوزی دامنشان را می‌گیرد که چرا هنوز در اینجا اتفاقی نیفتاده است.

وی به مسئولان شهرضا توصیه کرد از فرصت خدمت به مردم برای حل این مشکل استفاده کنند و گفت: با توجه به برنامه‌هایی که ارائه شد، شهرستان شهرضا ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری بسیار مناسبی دارد و اگر ما کمی همت کنیم، همه این مسائل حل می‌شود، امیدواریم امروز تصمیمات جدی‌تری در این زمینه گرفته شود و کار موثرتری را برای شهرستان رقم بزنیم.

کد خبر 548526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.