حق ذوب‌آهن حضور بین ۵ تیم برتر لیگ است/اشتباهات داوری بیشتر برای تیم‌های شهرستانی!

"بازی بسیار خوبی برابر گل‌گهر خواهیم داشت، ما تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم و قطعاً برای کسب سه امتیاز به زمین می‌رویم. اگر خودمان باشیم از پس هر تیمی می‌توانیم بربیاییم."

به گزارش خبرنگار ایمنا، سجاد جعفری هافبک میانی ۲۴ ساله و مستعد تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان که پیش از آغاز فصل بیست‌ویکم به اصفهان آمد یکی از بازیکنان خوب و تأثیرگذار تارتار تا به‌اینجای فصل تبدیل شده و یک‌گل هم برای ذوب‌آهن به‌ثمر رسانده است. بعد از گذشت نیمی از فصل بیست‌ویکم لیگ‌برتر با سجاد جعفری به گفتگویی پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:


از شرایط ذوب‌آهن تا اینجای فصل بگویید؛ اوضاع تیم خوب پیش می‌رود؟

شرایط تیمی‌مان خیلی خوب است و روحیه بچه‌ها نیز در وضعیت آرامی قرار دارد، چند هفته گذشته نتایج‌مان را بهبود بخشیدیم؛ از امتیازاتی که تا اینجای فصل به‌دست آوردیم راضی نیستیم، می‌توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم اما نیم‌فصل دوم قطعاً نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.

خودتان از عملکرد تیم در این چهارده دیدار رضایت دارید؟

ذوب‌آهن در دو فصل اخیر در رتبه‌های پایینی جدول قرار داشت، زمان می‌برد تا تیم به شرایط آرمانی گذشته‌اش برگردد، البته نسبت به فصل گذشته بهتر نتیجه گرفته‌ایم، انشالله با تلاش کلیه اعضای تیم و صبر هواداران به جایگاه اصلی ذوب‌آهن برمی‌گردیم و در نیمه بالایی جدول قرار خواهیم گرفت.

شش هفته در حسرت پیروزی بودید؛ آن روزها چطور گذشت؟

اتفاقاتی نظیر داوری و بدشانسی‌های پیاپی دست به دست هم داد که شش هفته در رسیدن به پیروزی ناکام بمانیم، انتظارمان از تیم بیشتر از این‌ها بود اما به‌هرحال در فوتبال همه‌چیز غیرقابل پیش بینی است و قشنگی‌اش نیز به همین است.

دلیل این ناکامی ذوب‌آهن در آن چند هفته بد چه بود؟

در آن مقطع داوری خیلی ما را اذیت کرد، در دیدار مقابل مس و هوادار اشتباهات تأثیرگذار داور نتیجه را تغییر داد، آن اتفاقات باعث شد تیم زیر بار فشار قرار بگیرد اما کادر فنی هم می‌دانستند که تیم خوبی داریم، چرا که شکست‌ها روی سهل‌انگاری و اشتباهات فردی رقم می‌خورد. بازیکنان هم از کیفیت فنی بالایشان باخبر بودند و باید رتبه‌های بالایی جدول می‌بودیم.

در آن چند هفته فشارها روی کادر فنی و بازیکنان زیاد بود؛ چگونه توانستید به خودتان بیایید؟
کادر فنی به روحیه‌دادن بچه‌ها پرداخت، ما هم با اعتماد به‌نفس بازی کردیم و تا حدودی از بحران خارج شدیم، ۸۰ درصد شاکله تیم تغییر کرده و زمان‌بر بودن هماهنگی تیم باعث شد شناخت کامل از تیم به نیم‌فصل دوم بکشد. با یارگیری و تصمیمات کادر فنی بهتر هم خواهیم شد.

در خصوص قضاوت داوران در دیدارهای ذوب‌آهن چه نظری دارید؟

امسال مانند دو فصل گذشته خیلی از داوری ضربه خوردیم، هفت یا هشت امتیاز به‌خاطر اشتباهات داوری از دست دادیم، فوتبال ایران به‌شدت به سیستم کمک‌داور ویدئویی نیازمند است، اشتباهات به‌گونه‌ای است که در نتیجه تأثیرگذار است و تا وقتی VAR نیاید ادامه‌دار خواهد بود. سازمان‌لیگ و فدراسیون باید فکری به‌حال این شرایط کنند.

این اشتباهات داوری بیشتر گریبان تیم‌هایی مانند ذوب‌آهن را گرفته؛ نظر شما چیست؟

داوران هم اشتباه می‌کنند اما این اشتباهات پرتکرار شده و به ضرر تیم‌های شهرستانی است، چند تیم خاص هستند که از داوری سود می‌کنند، اگر VAR بیاید همه‌چیز منصفانه می‌شود و به جذابیت لیگ هم کمک خواهد کرد.

به‌نظرتان جایگاه فعلی ذوب‌آهن واقعی و حق این تیم است؟

تیم ما می‌توانست جزو پنج تیم بالایی جدول باشد، اگر نگاهی به جدول بیندازید به‌جز سه تیم مدعی که خودشان را از بقیه جدا کرده‌اند، امتیازات سایر تیم‌ها نزدیک به‌هم است و با یک بازی جدول دست‌خوش تغییرات خواهد شد و با دو پیروزی به بالانشینان اضافه خواهیم شد. کمترین حق‌مان حضور در جمع تیم‌های بالانشین است و این اتفاق در نیم‌فصل دوم رخ خواهد داد.

از عملکرد خودتان بگویید؛ علاقه‌مند به گلزنی هستید؟

علاقه هر بازیکنی گل‌زنی و تأثیر روی گل‌های تیمش است تا مثمر ثمر واقع شود اما نتیجه گرفتن تیم مهم‌تر از گلزنی بازیکن است و علاقه دارم به‌گونه‌ای که کادر فنی از من انتظار دارد بازی کنم و به تیم کمک کنم، اگر در کنار این‌ها تأثیرگذار هم باشم قطعاً بیشتر دیده می‌شوم.

یک بازی بسیار مهم و سخت پیش از پایان نیم‌فصل برابر گل‌گهر دارید؛ ارزیابی‌تان از این بازی چیست؟

گل‌گهر در این فصل خیلی‌خوب نتیجه گرفته است، رأی کمیته‌انضباطی و کسر امتیاز از این تیم باعث شد از شرایط خوب قبل‌شان کمی فاصله بگیرند ولی تیم‌شان دوباره جان گرفته است.

می‌توانید سه امتیاز این دیدار را از آن خود کنید؟

بازی بسیار خوبی برابر گل‌گهر خواهیم داشت، ما تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم و قطعاً برای کسب سه امتیاز به زمین می‌رویم. اگر خودمان باشیم از پس هر تیمی می‌توانیم بربیاییم.

کد خبر 548491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.