اجازه باج‌خواهی و زیاده‌خواهی نمی‌دهیم

نایب رییس شواری اسلامی شهر اهواز گفت: اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر این است که جلوی هرگونه باج‌خواهی و زیاده‌خواهی را بگیرد، البته در برابر قانون همه ما تمکین می‌کنیم اما به باج‌خواهان و زیاده‌خواهان باج نداده و اجازه زیاده‌خواهی نخواهیم داد.

حجت‌اله زارع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری خدمات رفت و روب و پسماند خود را تحت یک قرارداد به پیمانکار داده و پیمانکار موظف است برابر قانون کار حق و حقوق کارگر خود را پرداخت کند. در شهرداری و شورای اسلامی شهر این اعتقاد و اراده وجود دارد که هیچ‌گاه حق و حقوق قانونی کارگران در همه قراردادها، ضایع نشود.

وی افزود: بعضی اوقات با رفتارهایی روبه‌رو می‌شویم که رنگ و بوی دیگری دارد، این در حالی است که اگر کسی مطالبه بر حقی دارد باید به روش درست و اصولی بیان شود و در صورت به حق بودن خواسته‌ها، شهرداری و شورا وظیفه دارند نسبت به پیگیری موارد اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: اینکه با هدایت و تحریک عده‌ای سلامت و بهداشت شهر به خطر بیفتد و تحت‌الشعاع قرار گیرد مورد تأیید و شایسته نیست؛ نزدیک به چهار روز در منطقه شش با مشکل عدم جمع‌آوری پسماند روبه‌رو بودیم.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از صبح روز چهارشنبه جمع‌آوری پسماند آغاز شده اما خسارت ایجاد شده زیاد است، قطعاً به راحتی از پیمانکار و مسببین ماجرا گذر نمی‌کنیم چرا که سلامت مردم به خطر افتاده است.

زارع‌زاده تصریح کرد: یکی از دلایل اعتراض کارگران حوزه پسماند منطقه شش مطالبه چهار درصدی مشاغل زیان‌آور است که مختص شهرداری اهواز نیست و در تمام کشور وجود دارد زیرا آن را پس از بازنشستگی دریافت می‌کنند، این امر به حق است، دلیل دیگر اعتراض آنها موضوع طبقه‌بندی مشاغل است.

وی تاکید کرد: اگر مطالبه‌ای وجود دارد ابتدا باید بیان شود و در صورت عدم دریافت پاسخ، امکان شکایت و طی مراحل قانونی رسیدگی از طریق اداره کار وجود دارد و در صورت محق بودن، رأی اداره کار اجرا خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز دارای اصول و روال قانونی است و در صورت سپری شدن این فرایند شهرداری تا ریال آخر حق کارگران را پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شهر اهواز انجام نشدن خدمات و پرداخت شدن هزینه آن خدمات است لذا اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر این است که جلوی هرگونه باج‌خواهی و زیاده‌خواهی را بگیرد، البته در برابر قانون همه ما تمکین می‌کنیم اما به باج‌خواهان و زیاده‌خواهان نه باج داده و نه اجازه زیاده‌خواهی می‌دهیم.

کد خبر 548481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.