راه‌اندازی بازارچه‌های میوه و تره‌بار شهرداری کرمان

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، از راه‌اندازی بازارچه‌های میوه و تره‌بار شهرداری کرمان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، محمد الله‌وردی با بیان اینکه در دوره قبل هماهنگی‌هایی جهت راه‌اندازی بازارچه‌های محلی انجام شده بود، اظهار کرد: تلاش داریم این برنامه‌ریزی‌ها در این دوره عملیاتی شود که با توجه به تأکید شهردار محترم، برای راه‌اندازی ۱۰ بازارچه هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: طبق هماهنگی با واحد املاک شهرداری، زمین‌هایی در بلوار «غدیر دو»، بلوار «پزشک»، شهرک «شهید مطهری»، بلوار «آزادگان» و خیابان «شهید دستغیب»، مشخص شده است.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: در حال آماده‌سازی بازارچه‌ها با سازه‌های موقت هستیم تا مدتی به‌صورت آزمایشی فعالیت کنند و در صورت بازخورد مثبت و استقبال شهروندان، در همان مکان، بازارچه‌های دائمی که در حال طراحی آن‌ها هستیم، احداث خواهد شد.

الله‌وردی، با اشاره به طراحی بازارچه‌های محلی دائمی به صورت هماهنگ و بر اساس معماری سنتی، گفت: در اجرای بازارچه‌های موقت، از شن و سیمان و آسفالت استفاده نمی‌شود و از ماسه بادی و اسپیس استفاده می‌کنیم که در صورت تصمیم به تغییر مکان، هزینه اضافه صرف نشده باشد و به‌راحتی جابه‌جا شود.

وی با بیان اینکه بازارچه‌های محلی میوه و تره‌بار شهرداری در پنج نقطه یادشده تا قبل از عید شروع به‌کار می‌کنند و در صورت عملکرد مثبت، در سال آینده دائمی می‌شوند، تصریح کرد: فعالیت این بازارچه‌ها و قیمت‌گذاری محصولات عرضه‌شده در آن‌ها تحت مدیریت و نظارت شهرداری است و نیروهای ما بر قیمت و کیفیت محصولات عرضه‌شده در بازارچه‌ها نظارت خواهند داشت و طبق هماهنگی‌های انجام‌شده تلاش داریم قیمت‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار باشند.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه هر بازارچه حدود ۳۰ غرفه دارد، افزود: هدف ما گسترش بازارچه‌های محلی در سطح شهر و محله‌ها جهت سهولت دسترسی شهروندان به مایحتاج اساسی آن‌هاست و علاوه بر میوه و تره‌بار، کالاهای اساسی مردم هم عرضه خواهد شد.

کد خبر 548457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.