بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد روستایی سنددار شدند

مدیرکل دفتر امور زمین بنیاد انقلاب اسلامی گفت: تاکنون سه میلیون و ۴۹۰ هزار سند روستایی در کشور صادر و به روستاییان تحویل داده شده است.

غلامرضا مجیدی در حاشیه آئین تحویل اسناد مالکیت متقاضیان روستای هدف گردشگری دره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال جاری سه میلیون و ۴۰۰ هزار واحد روستایی و واحدهای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در کشور سنددار شدند و امیدواریم تا پایان سال جاری نیز حداقل صدور ۴۰۰ هزار سند برای املاک این مناطق پیش‌بینی شده که به طور کامل به این هدف برسیم.

وی افزود: در استان اصفهان تا کنون بیش از ۹۵۰۰ سند واگذارشده و تا پایان سال نیز افزون بر ۱۵ هزار سند واگذار خواهد شد.

این مسئول با اظهار به اینکه در بنیاد مسکن علاوه بر تهیه و اجرای طرح‌های، به دنبال مسکن معیشت محور هستیم، توضیح داد: سعی می‌کنیم در کنار بهسازی محیط روستایی، خانه‌های روستایی را به گونه‌ای بسازیم که روستایی بتواند در کنار محیط مسکونی خودش فعالیت اقتصادی گذشته خودش را هم ادامه دهد و فقط کشاورزی نباشد.

مجیدی درباره علت نداشتن سند واحدهای روستایی افزود: در سال‌های اخیر توسط بنیاد مسکن این فضا ایجاد شد که سرمایه‌های روستاها با صدور سند در چرخه اقتصادی و تعاملات اجتماعی به کار گرفته شود و ملک آنها ارزش قانونی پیدا کند. در حال حاضر سند روستایی توسط بانک مرکزی پذیرفته می‌شود ولی در گذشته چون ملک در روستا ارزش نداشت، برای دریافت سند اقدام نمی‌کردند.

کد خبر 548454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.