پیمانکاران متخلف حذف می‌شوند

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: سال آینده پیمانکارانی که وظیفه خود را به خوبی انجام نداده و حق و حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کنند یا با سوء‌استفاده از این شرایط به شهرداری فشار وارد می‌کنند، حذف خواهند شد.

سید محمدجواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اینکه وقتی پیمانکار با امر و نهی و یا مواخذه کارفرما مواجه می‌شود از نیروی کارگری سوءاستفاده می‌کند، روال درستی نیست و این امر باید در مدیریت شهری اصلاح شود، تا با سوءاستفاده از شرایط نیروهای کارگری اداره شهر مختل نشود.

وی افزود: اگر در زمینه حق و حقوق و یا اجرای تعهدات خود شهرداری کم کاری وجود داشته باشد، کارگران می‌توانند حقوق خود را مطالبه کنند و شورای اسلامی شهر نیز از حق آنها دفاع کرده و شهرداری نیز باید به عنوان کارفرما به تمام تعهدات خود عمل کند تا حقی از کسی ضایع نشود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: وقتی ناظر شهرداری به این موضوع پی ببرد که به طور مثال پاکسازی خیابان و جمع‌آوری زباله انجام نشده است پیمانکار مربوطه جریمه می‌شود، اما از پیمانکارانی که حق و حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کنند و همچنین پیمانکارانی که از اهرم کارگران برای ایجاد فشار بر شهرداری استفاده می‌کنند، در قراردادهای بعدی استفاده نخواهد شد.

وی تاکید کرد: به شهردار و اداره امور قراردادهای شهرداری اهواز اعلام شده است که قرارداد پیمانکارانی که وظیفه خود را به خوبی انجام نداده‌اند و مدام به دنبال مسئله‌سازی برای شهرداری هستند به طوری که سبب ایجاد مشکلات کارگری شده‌اند، تمدید نشوند.

کد خبر 548451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.