لزوم کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز/مشترکان اداری پرمصرف اخطار گرفتند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از صدور ۱۰ مورد اخطاریه برای مشترکان پرمصرف در بخش‌های اداری استان خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه‌ای ابلاغ شده به ادارات مشترکان صنعتی، خانگی و صنوف موظف هستند که ۱۰ درصد مصارفشان را کمتر کنند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به سرد شدن هوا، مصارف گاز در همه بخش‌ها افزایش پیدا کرده و اکنون از سوی شرکت گاز برای بخشی از کارخانه‌های تولیدی، محدودیت‌هایی برای تأمین و توزیع گاز انجام می‌شود.

وی همچنین از صدور بخشنامه‌ای به ادارات برای کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز خبر داد و افزود: همچنین مشترکان صنعتی، خانگی و صنوف نیز موظف هستند که ۱۰ درصد مصارفشان را کمتر کنند، از فصل تابستان یک فرد به عنوان ممیزی انرژی در دستگاه‌های اجرایی تعیین شده که آموزش‌های لازم را فراگرفته و مسئولیت رعایت الزامات مصرف بهینه آب، برق و گاز را به عهده دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مسئول ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنایع و کارخانه‌ها را موظف به پیاده سازی الزامات مصرف بهینه و ایمن گاز و برق در سیستم‌های خود دانست و گفت: یک تیم کارشناسی توسط شرکت گاز و برق ایجاد شده که مرتب به بخش‌های مختلف سرکشی کرده و الزامات ایمنی و مصرف را بررسی می‌کنند اگر میزان مصارف بر اساس بخشنامه هیئت دولت نباشد، از شرکت گاز اخطار قطع دریافت می‌کنند.

بخشی از آلودگی هوا ناشی از منابع گازی است

وی با اشاره به اینکه همه ادارات ملزم به هوشمند و استانداردسازی موتورخانه‌ها هستند، ادامه داد: در دی ماه هم، شرایط پایداری هوا و نفوذ توده هوای سرد باعث شد آلودگی هوا تشدید شود و تعداد روزهای آلوده افزایش یابد تا جایی که تعطیلی مدارس برای برخی مقاطع مختلف تحصیلی در دستور کار قرار گرفت، در این شرایط که منابع آلاینده جوی، پایداری و نفوذ هوای سرد و اینورژن وجود دارد بخشی از آلودگی‌ها نیز ناشی از استفاده منابع گازی است و به همین دلیل رعایت مسائل ایمنی و استانداردسازی موتورخانه‌ها نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

شیشه‌فروش از تشکیل تیم‌های مصرف بهینه برق خبر داد و افزود: قرار شد در نانوایی‌ها از ژنراتور به عنوان سوخت دوم استفاده و الگوی مصرف بهینه در بخش‌های گاز و برق رعایت شود، تیم‌های شرکت گاز و برق، مرتب به مشترکان مختلف در بخش صنعت، صنوف، بخش‌های آموزش، مذهبی اداری و کشاورزی مراجعه و بر رعایت استانداردها نظارت می‌کنند.

محدودیتی برای مشترکان خانگی ایجاد نشد

وی درباره جریمه مشترکان گفت: ۱۰ مورد اخطاریه برای مشترکان پرمصرف در بخش‌های اداری صادر شده است، برای اولویت تأمین گاز در فصل زمستان، برنامه‌ریزی مدونی انجام شده و هر هفته نیز کارگروهی با حضور همه بخش‌ها و مشترکان برگزار می‌شود که موظف به نظارت بر وضعیت توزیع گاز هستند تا مشکلی پیش نیاید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: با اعمال محدودیت‌هایی که معمولاً در بخش‌های مختلف انجام می‌دهند فعلاً برای مشترکان خانگی مشکلی پیش نیامده است، صنایع در فصل تابستان و به دلیل محدودیت‌های برق با محدودیت‌هایی روبه‌رو شدند، در فصل زمستان نیز این مشکل وجود دارد و از واحدهای تولیدی خواسته شده که تا یک ماه آینده که از وضعیت سرمای هوا عبور کنیم، تعمیرات دوره‌ای و بهینه‌سازی سیستم‌های خود را انجام دهند.

۲۲ مرگ بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن از ابتدای سال تاکنون

وی در ادامه از مرگ ۲۲ نفر از ابتدای سال تاکنون در استان اصفهان و بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن خبر داد و گفت: این افراد به دلیل استفاده نادرست از لوازم گرمازا و گازسوز، نصب وسایل گرمایشی غیرایمن از جمله بخاری و آبگرمکن جان خود را از دست دادند بنابراین توصیه می‌شود که الزامات ایمنی را در مصرف گاز رعایت کنیم.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه آمار جان باختگان بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن با سال گذشته برابر است، گفت: با استفاده از شلنگ‌های استاندارد گاز، تعبیه دودکش و خروجی دود در بخاری‌ها و استفاده از آبگرمکن‌های استاندارد و واگذاری تعمیر وسایل گرمازا و گازسوز به افراد ماهر می‌توان از تکرار این اتفاقات پیشگیری کرد.

کد خبر 548442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.