دستاورد صنعتگران روستای زرنجان الگو است

بخشدار مرکزی گلپایگان گفت: دستاورد صنعتگران روستای زرنجان الگویی برای سایر روستاهای شهرستان است تا از پتانسیل آنها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی سرلک امروز_ چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه_ در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعتگران روستای زرنجان در تولید ادوات کشاورزی و دامداری، اظهار کرد: تنوع تولید ادوات دامداری و کشاورزی صنعتگران این روستا بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در راستای تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها باید از صنعتگران روستای زرنجان حمایت شود تا زمینه توسعه کسب و کار و بستر صادرات محصولات آنان فراهم شود.

بخشدار مرکزی گلپایگان خاطرنشان کرد: دستاورد صنعتگران روستای زرنجان الگویی برای سایر روستاهای شهرستان است تا از پتانسیل روستاها استفاده شود.

وی با اشاره به نبود زمین برای توسعه کسب و کار در روستای زرنجان، تاکید کرد: در بازنگری طرح هادی روستایی مصوب شده قسمتی از اراضی ملی که در مجاورت طرح هادی است به فضای کسب و کار الحاق شود، البته در برخی روستاها اراضی ملی در مجاورت طرح هادی نیست.

گازرسانی مهمترین مشکل کارگاه لبنی روستای زرنجان است

محمدصادق عبیری‌زاده، تولید کننده محصولات لبنیات عمو حشمت در روستای زرنجان نیز تصریح کرد: در این کارگاه لبنیاتی با دریافت روزانه یک تن شیر خام محصولات ماست، دوغ، کره و پنیر تولید و به بازار تهران صادر می‌شود.

وی افزود: در این کارگاه تولید لبنیات، شش نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول کار هستند.

این تولیدکننده مواد لبنیاتی در روستای زرنجان با بیان اینکه نبود گازرسانی مهمترین مشکل کارگاه تولید محصولات لبنی است، خاطرنشان کرد: علمک گاز تا درب کارگاه نصب شده، اما به دلیل ۱۰ سانتی‌متر کوتاه بودن سقف کارگاه هنوز موفق به دریافت انشعاب نشدیم و ناچار از کپسول گاز استفاده می‌کنیم.

در ارائه تسهیلات بانکی حمایت شویم

عباس معراجی، تولیدکننده ادوات کشاورزی و باغبانی و صنعتی نیز گفت: ۱۵ سال است در این کارگاه ادوات کشاورزی مانند فرغون، خرمن‌کوبی، چغندر خردکنی، تریلی، آسیاب‌های صنعتی، نیمه صنعتی و عطاری تولید می‌شود.

وی افزود: در این کارگاه زمینه اشتغال پنج نفر فراهم شده که در صورت حمایت مسئولین با ارائه تسهیلات اشتغالزایی را تا ۱۰ نفر می‌رسانیم.

کد خبر 548418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.