مشخصات لپ تاپ لنوو IdeaPad 330+ قیمت

قیمت لپ تاپ یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب لپ تاپ لنوو IdeaPad 330 می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای لپ تاپ را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لپ‌تاپ‌های سری ۳۳۰ لنوو یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین لپ‌تاپ های این شرکت است، این لپ‌تاپ‌ها پس از سری ۳۲۰ و در پیکربندی‌ها و مشخصات سخت افزاری مختلفی عرضه شد تا همه طیف کاربران از دانش آموزان و دانشجویان یا مهندسان و طراحان و حتی گیمرها را به سوی خود جلب کند. لپ‌تاپ‌های سری IdeaPad 330 با پردازنده‌های دو هسته‌ای Pentium و Celeron تا پردازنده‌های چهار هسته‌ای Core i3، Core i5 و Core i7 وارد بازار شد. در ادامه به بررسی بعضی از مشخصات لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 330 می‌پردازیم:

طراحی و بدنه لپ‌تاپ لنوو IdeaPad

۳۳۰ لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 330 در پنج رنگ سفید، خاکستری، مشکی، قهوه‌ای و سرمه‌ای وارد بازار شده است، وزن این لپ‌تاپ ۲.۲ کیلوگرم و ابعاد آن ۲۲.۹ * ۲۶۰ * ۳۷۸ میلی متر است. این لپ‌تاپ خیلی باریک نیست، اما ضخامت کم کناره‌های آن جلب توجه می‌کند. در کناره سمت راست لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 330 یک درگاه DisplayPort برای اتصال لپ‌تاپ به مانیتور خارجی استفاده شده است، در کنار سمت چپ نیز ورودی برق، درگاه شبکه LAN، خروجی تصویر HDMI، دو درگاه USB 3.0، یک درگاه USB-C، جک هدفون ۳.۵ میلی متری و اسلات کارت حافظه SD تعبیه شده است.

صفحه نمایش لپ‌تاپ لنوو IdeaPad

۳۳۰ لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 330 دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی LCD TFT با رزولوشن HD و ۷۶۸*۱۳۶۶ پیکسل است. یکی از مزیت‌های پنل TFT این است که مصرف باتری کمتری دارد، ولی رنگ‌ها شفافیت و عمق بالایی ندارد. روکش مات این صفحه نمایش باعث شده است که کاربران بتوانند به راحتی حتی زیر نور آفتاب نیز از آن استفاده کنند. میزان روشنایی این صفحه نمایش تقریباً ۱۸۸ نیت است؛ بنابراین برای کارهایی مانند وب گردی و کار با نرم افزارهای آفیس مناسب است.

صفحه کلید و ترک پد لپ‌تاپ لنوو IdeaPad

۳۳۰ صفحه کلید لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 330 به صورت جزیره‌ای و با اندازه‌هایی استاندارد و سری کلیدهای اعداد جداگانه (Numpad) است، اما از نور پس زمینه بهره نمی‌برد. روی این صفحه کلید فضای کافی برای استراحت دست و تکیه دادن‌های طولانی هنگام تایپ وجود دارد، کلیدها هم سطح هستند و با خطوط عمومی از یکدیگر از جدا شدند. ترک پد این لپ‌تاپ نسبتاً بزرگ است و کار با آن دقیق و راحت است، بنابراین در مواقع ضروری جایگزین مناسبی برای ماوس است.

اسپیکر لپ‌تاپ لنوو IdeaPad

۳۳۰ لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 330 از دو اسپیکر داخلی دو وات استفاده می‌کند، بلندگوهای لپ‌تاپ از فناوری صدای دالبی (Dolby) پشتیبانی می‌کند، بلندی صدای اسپیکرهای این لپ‌تاپ نسبت به مدل پیشین بیشتر است؛ بنابراین کاربران می‌توانند از این محصول برای گوشی دادن به موسیقی استفاده کنند.

سخت افزار لپ‌تاپ لنوو IdeaPad

۳۳۰ لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 330 از سیستم‌های سخت افزاری مختلفی استفاده کرده است و هر یک از آن‌ها برای گروه خاصی از کاربران طراحی شده است. لنوو در کانفیگ‌های ساده که برای انجام کارهای معمولی و روزانه در نظر گرفته شده است،؛ از پردازنده‌های Intel Pentium و Intel Celerom با محدوده سرعت ۱.۱ تا ۲.۷ گیگاهرتز استفاده شده است. حافظه رم چهار گیگابایتی، هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایتی و یک ترابایتی از دیگر ویژگی‌های سخت افزاری این دو مدل است؛ البته کاربران می‌توانند حافظه رم آن را تا ۱۶ گیگابایت ارتقا دهد.

در مدل‌های حرفه‌ای تر لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 330 از پردازنده نسل هفتم Intel Core i3 استفاده شده است، در حالی که در مدل قدرتمند دیگر شاهد پردازنده نسل هشتم Intel Core i5 هستیم. در حرفه‌ای‌ترین کانفیگ از پردازنده نسل هشتم Intel Core i7 استفاده شده است، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و هارد دیسک دو ترابایتی جز ویژگی‌های این نسخه است.

باتری لپ‌تاپ لنوو IdeaPad

۳۳۰ انرژی مورد نیاز لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 330 با استفاده از باتری ۳۰ وات ساعتی تأمین می‌شود، این باتری دو سلولی و از جنس لیتیوم یون است. نتایج تست‌های انجام شده نشان می‌دهد که این محصول هنگام وب گردی تقریباً پنج ساعت و ۵۰ دقیقه شارژدهی داشته است، در حالی که هنگام پخش ویدئو مصرف باتری افزایش پیدا کرده است و نزدیک به چهار ساعت و ۴۰ دقیقه دوام آورده است.

مزایای لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 330

  • استفاده از به روزترین قطعات در سخت افزار
  • صفحه نمایش Full HD با پنل IPS و روکش مات
  • قیمت
  • سیستم سخت افزاری
  • وب کم HD

معایب لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 330

  • کیفیت صفحه نمایش
  • قدرت پردازشی پایین

قیمت لپ‌تاپ لنوو IdeaPad

۳۳۰ با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب قیمت لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 330 با چهار گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه ذخیره سازی داخلی ۹ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان ارزیابی شده است.

کد خبر 548416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.