از تکمیل پروژه تصفیه‌خانه دوم اصفهان تا حمایت ویژه از کشاورزان

در سومین اجلاس شورای اسلامی استان اهم مطالبات نمایندگان شورای اسلامی شهرستان‌های اصفهان از مسئولان شرکت آب منطقه‌ای مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سومین اجلاس شورای اسلامی استان امروز _چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه_ با محوریت موضوع آب در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

لزوم تکمیل پروژه تصفیه‌خانه دوم اصفهان

در این جلسه سیدحسن دیباج، نماینده خمینی‌شهر در شورای استان اصفهان با اشاره به چهار مطالبه مردم این شهرستان، گفت: فشار آب در این شهرستان بسیار پایین است که باید فکری اساسی برای این مشکل شود.

وی با اشاره به لزوم تکمیل پروژه تصفیه‌خانه دوم اصفهان، افزود: کشاورزان و عموم مردم در رابطه با بهره‌برداری پالایشگاه از آبخوان خمینی‌شهر معترض هستند، در واقع چرا باید مسئولیت این انتقال بر عهده شهرداری خمینی‌شهر باشد در حالی‌که متولی صدور و نظارت بر مجوز بهره‌برداری آب بر عهده شرکت آب منطقه‌ای است.

نماینده شورای شهرستان خمینی‌شهر در شورای استان اصفهان اظهار کرد: بهره‌برداری پالایشگاه از آبخوان خمینی‌شهر در زمان بی‌آبی و در حالی که کشاورزان امکان تأمین آب خود را بر اساس مجوز ندارند جایز نیست و باید سطح برداشت آب پالایشگاه مطابق با برداشت کشاورزان کاهش یابد.

وی به آب فروشی و سوءاستفاده در برداشت آب اشاره کرد و گفت: اگر آب فروشی می‌شود باید درآمد حاصل از آب برای پروژه‌های تأمین آب شهر و شهرستان استفاده شود.

نماینده شهرستان خمینی‌شهر در شورای اسلامی استان در ادامه به انتقال آب با تانکر نسبت به خارج از این شهرستان اعتراض کرد و خواستار نصب GPS بر روی این تانکرها و نظارت جدی بر آنها شد.

ضرورت حمایت از کشاورزان

اسماعیل ابراهیمی، نماینده نجف‌آباد در شورای استان اصفهان نیز با اشاره به لزوم حمایت از کشاورزان اظهار کرد: امروز کشاورزان زکات بگیر شده‌اند و در این شرایط اقتصادی نباید فشار دیگری را به آنان وارد کنیم.

وی افزود: نباید کنتور هوشمند برای چاه‌های داخل منازلی که قدمت ۱۰۰ ساله دارند و برای مصرف آشامیدن از گذشته تاکنون در این منطقه استفاده می‌شدند، نصب شود.

حقآبه‌بران اصلی از حق طبیعی خود محروم هستند

در ادامه مهدی فروغی، نماینده خوانسار در شورای استان اصفهان گفت: در گذشته اقداماتی شتابزده در زمینه صدور مجوز و پروانه از چاه‌های آب صورت گرفت که باعث شده امروز حقآبه‌بران اصلی دچار مشکل شوند و دیگر نتوانند از حق طبیعی خود بهره‌مند شوند.

فکری اساسی برای بهره برداری از آب‌های روان شود

محمد ارباب، نماینده کاشان در شورای استان اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه کلان شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بر اساس توزیع ثروت و عدالت توضیح ارائه شود.

وی ادامه داد: در این راستا باید فکری اساسی برای بهره‌برداری از آب‌های روان در هنگام بارش نزولات آسمانی شود؛ بر این اساس بهسازی آب خوان‌ها و توسعه آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

افت ۴۲ سانتی متری سطح آب چاه‌های چادگان

در ادامه نامدار اروج علیان، نماینده چادگان در شورای استان اصفهان با بیان اینکه اولویت نخست کشور طبق فرمایشات مقام رهبری رسیدگی به وضعیت آب است، اظهار کرد: ما امروز در سراب قرار داریم ولی نمی‌توانیم صدای العطش خود را به‌جایی برسانیم.

وی ادامه داد: سالانه در دشت چادگان شاهد افت ۴۲ سانتی‌متری سطح آب چاه‌ها هستیم.

اصلاح و افزایش دبی چاه آب

عبدالهی، نماینده بوئین‌میاندشت در شورای استان اصفهان نیز اظهار کرد: تعهدات سد شهدای بلطاق هنوز اجرایی نشده و به یک پروژه تبلیغاتی برای نمایندگان و مسئولان تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: امروزه آب شرب ۱۸ روستای این شهرستان به‌صورت سیار تأمین می‌شود، این در حالی که است که ما در سراب قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای خط انتقال آب از سراب روستای آغچه به سد آغچه دیگر مطالبه از شرکت آب منطقه‌ای است، اصلاح و افزایش دبی چاه آب دیگر خواسته کشاورزان است.

کد خبر 548415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.