مشاهده سه قلاده یوزپلنگ در میامی سمنان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میامی گفت: سه قلاده یوزپلنگ آسیایی در زیستگاه‌های بخش مرکزی این شهرستان در شرق استان سمنان مشاهده شد.

به گزارش ایمنا، مهدی یحیایی اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای مأموران حفاظت و دوستداران طبیعت شهرستان ظرف یک هفته، سه قلاده یوزپلنگ در تپه ماهورهای بخش مرکزی میامی مشاهده شد.

وی افزود: شرق استان سمنان یکی از بهترین زیستگاه‌های گونه کمیاب و ارزشمند یوزپلنگ آسیایی به شمار می‌رود.

رئیس اداره محافظت محیط زیست میامی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد یوزپلنگ‌های آسیایی در این شهرستان در دست نیست، خاطرنشان کرد: هنوز آمار مشخصی از یوزپلنگ‌های ایرانی در منطقه میامی وجود ندارد.

یحیایی با اشاره به وجود جانوران مختلف وحشی در منطقه میاندشت و عباس آباد این شهرستان، گفت: با توجه به مشاهده پلنگ و دیگر جانوران وحشی در حوالی جاده اصلی تهران - مشهد در سال‌های گذشته، از رانندگان عبوری از این مسیر نیز انتظار می‌رود با احتیاط بیشتر برانند.

وی ادامه داد: در این زمینه تابلوهای هشدار عبور حیات وحش در مسیر نصب شده که انتظار می‌رود رانندگان احتیاط لازم را داشته باشند.

پناهگاه حیات وحش میامی پارک ملی توران در منطقه بی ارجمند با دارا بودن دشت و تپه ماهورها و وجود طعمه فراوان، محلی امن و مناسب برای زیست این گونه ارزشمند است.
شهرستان میامی با دو بخش کالپوش و مرکزی با طبیعتی زیبا با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 548414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.