در اصفهان ۳۹ سانتی متر افت سطح آب داریم

معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس برداشت‌ها در سال‌های گذشته و کاهش نزولات آسمانی، در اصفهان ۳۹ سانتی متر افت سطح آب داریم، گفت: اردستان اولین دشت در کل کشور بود که به صورت پایلوت طرح کنتور هوشمند برای چاه‌ها اجرا شد که اجرای موفق این طرح، در کاهش کمتر شیب سطح آب مؤثر بود.

به گزارش ایمنا، محمود چیتیان پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه در سومین اجلاس شورای اسلامی استان که با محوریت موضوع آب در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به طور کلی ۳۵ محدوده مطالعاتی در سطح استان داریم که ۱۷ عدد از آنها در حوضه زاینده رود است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برداشت‌ها در سال‌های گذشته و کاهش نزولات آسمانی، در اصفهان ۳۹ سانتی متر افت سطح آب داریم، گفت: اردستان اولین دشت در کل کشور بود که به صورت پایلوت طرح کنتور هوشمند برای چاه‌ها اجرا شد که اجرای موفق این طرح، در کاهش کمتر شیب سطح آب مؤثر بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص چرایی قیمت بالای تعیین شده امتیاز پساب تصریح کرد: در خصوص پساب دو روش در شرکت منطقه‌ای آب مطرح است، نخست آنکه یک شرکت بخش خصوصی برای چندین سال پساب را خریداری کند و یا اینکه ما پساب را تصفیه کنیم و بفروشیم، البته قیمت بالای مدنظر شما امتیاز بهره برداری از پساب است.

چیتیان اظهار کرد: اولویت وزارت نیرو، استفاده پساب برای صنایعی غیر خوراکی است و امکان جایگزین کردن آب مصرفی برای فضاهای سبز با پساب در همه جا وجود ندارد چون که مشکلات زیست محیطی را به همراه خواهد داشت و پساب باید کاملاً تصفیه شده باشد.

وی افزود: اصلاً تخصیص جدیدی در سامانه دوم تصفیه خانه نداریم و این تصفیه خانه فقط جایگزین آب‌های شربی است که در گذشته از طریق چاه‌های فلمن تأمین می‌شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان در پاسخ به مطالبه چندین تن از نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان مبنی بر عدم وجود اداره امور آب در شهرستان خود عنوان کرد: برای رفع مشکل نداشتن امور آب در مناطقی مثل چادگان، یک روز در هفته رئیس اداره امور آب داران به منطقه می‌آیند ولی اکنون مشکل تأمین مکان راداریم که باعث عدم وجود کارشناس آب در چادگان شده است.

چیتیان توضیح داد: همچنین در شهرهای جدید چون هرند و ورزنه نیز اقداماتی برای استقرار کارشناس امور آب خواهیم کرد.

وی در تشریح هزینه‌های بالای کنتور هوشمند گفت: نصب کنتور هوشمند درب چاه‌ها طبق قانون، برعهده مصرف کننده گذاشته شده است، ولی چون کنتور هوشمند هزینه زیادی دارد ما منعطف رفتار می‌کنیم و می‌توانیم تا میزان آب ۳ اینچ کنتور حجمی معمولی نصب کنیم که هزینه‌های آن بسیار کمتر است.

کد خبر 548388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.