واکسن HPV بهترین راه پیشگیری از سرطان دهانه رحم/راه‌های پیشگیری از ابتلاء به زوال عقل

راه‌های پیشگیری از ابتلاء به زوال عقل زنان، اشتغال زنان نیازمند بانک اطلاعاتی جامع، میزان غیرعادی هورمون تیروئید در بارداری، زنان مسئله نیستند حلال مشکلات شهر هستند، تسهیل خدمات و تسریع دریافت مجوزهای کارآفرینی و واکسن HPV بهترین راه پیشگیری از سرطان دهانه رحم را در بسته خبری زنان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انجمن سرطان آمریکا اعلام کرد سرطان دهانه رحم تنها سرطان زنانه است که می‌توان از آن پیشگیری کرد، محققان تاکید دارند بهترین راه برای جلوگیری از این سرطان تزریق واکسن‌های ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است.

«جیمز آیکینز»، رئیس انکولوژی زنان در مؤسسه سرطان راتجرز نیوجرزی، اظهار کرد: «تقریباً اکثر موارد سرطان دهانه رحم از HPV سرچشمه می‌گیرد، که ابتدا باعث ایجاد سلول‌های پیش سرطانی می‌شود.»

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده توصیه می‌کند که کودکان دو دوز واکسن HPV را در سنین ۱۱ یا ۱۲ دریافت کنند. می‌توان آن را از سن ۹ سالگی نیز شروع کرد. این واکسن همچنین برای بزرگسالانی که تا سن ۴۵ سالگی هنوز آن را تزریق نکرده‌اند تأیید شده است، اما زمانی که در سنین پایین‌تر تزریق می‌شود بهتر عمل می‌کند.

آیکینز، تاکید کرد: «برای محافظت از خود، به طور منظم آزمایش پاپ و آزمایش HPV انجام دهید، چراکه می‌تواند تغییرات پیش سرطانی را در سلول‌هایی که در نهایت به سرطان دهانه رحم تبدیل می‌شود، تشخیص دهد.»

وی تصریح کرد: «سبک زندگی نیز می‌تواند به پیشگیری از سرطان دهانه رحم کمک کند. وزن مناسب، فعالیت بدنی، رژیم غذایی سالم و ترک سیگار در این زمینه مهم هستند.»

تسهیل خدمات و تسریع دریافت مجوزهای کارآفرینی

انسیه خزعلی در خصوص اینکه دولت به دنبال تسهیل خدمات و تسریع دریافت مجوزهای کارآفرینی است و تلاش دارد موانع موجود در حوزه تولید و صادرات را برطرف کند، اظهار کرد: برای موضوع کارآفرینی زنان برنامه اشتغال در ۳۱ استان در هفته‌های آتی رونمایی و عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: کرد: در دولت سیزدهم دو برنامه جامع توانمندسازی زنان و آسیب‌زدایی در حوزه‌های طلاق و خودکشی در اولویت برنامه ریزی و اقدام قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت مردم در حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال گفت: ما به دنبال مشارکت حداکثری مردم هستیم و از پیشنهادها و برنامه‌هایی که در حوزه‌های کارآفرینی و آسیب‌زدایی بانوان باشد استقبال می‌کنیم.

اشتغال زنان نیازمند بانک اطلاعاتی جامع است

شیدا مهنام دبیر نهضت بین‌المللی تبیین جایگاه زن در تمدن ایران و اسلام، اظهار کرد: ایران با شکوه و عظمت خاصی در جهان می‌درخشد، دشمن با استفاده از رسانه و همچنین هجمه‌های تبلیغاتی خود، فرصت معرفی تمدن ایرانی را گرفته و ما نیز نتوانستیم آنچنان که باید داشته‌هایمان را وارد عرصه کنیم.

وی اضافه کرد: شناخت و آگاهی در مورد تمدن ایرانی مهم است و این موضوع وضعیت بدی پیدا کرده و نتوانستیم از تریبون‌هایی که داریم استفاده کنیم و در عرصه بین‌الملل نیز حق ایران تضییع شده است.

وی تاکید کرد: اسلام وظایف و مسئولیت‌های مهم و متعددی را برای زن تعیین کرده است یک زن می‌تواند انسانی را به دنیا آورده و پرورش دهد و نقش دختری، مادری و همسری داشته باشد و همچنین مدیریت، جلوه‌گری، همدلی و مهربانی کند، که کارهای دشوار و منحصر به فردی است از این رو مردان چنین نقشی را نمی‌توانند انجام دهند.

راه‌های پیشگیری از ابتلاء به زوال عقل زنان

مشاور امور بین‌الملل بنیاد ایران‌شناسی تصریح کرد: یک زن باید تأثیرگذار باشد و تغییر و تحول ایجاد کند، در شبکه‌سازی زنان دارای ضعف هستیم و در کشور یک بانک اطلاعاتی که آمار دقیق و جامعی از وضعیت اشتغال زنان در اختیار بگذارد، نداریم.

بر اساس تحقیق جدیدی که توسط محققان دانشکده پزشکی کک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آمریکا انجام شده است، به‌نظر می‌رسد بهبود کیفیت هوا، زوال شناختی و خطر ابتلاء به زوال عقل در زنان مسن را کاهش می‌دهد.

نتایج تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در مراحل پایانی زندگی با خطر بیشتر ابتلاء به زوال عقل مرتبط است اما تاکنون مشخص نبود که بهبود کیفیت هوا چگونه بر سلامت مغز تأثیر می‌گذارد.

شینوی وانگ، محقق و استادیار تحقیقات مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی کک اظهار کرد: «نتایج تحقیق ما مهم است زیرا یکی از اولین تحقیقاتی است که نشان می‌دهد کاهش آلودگی هوا در طول زمان ممکن است با کاهش احتمال ابتلاء به زوال عقل برای سلامت مغز زنان مسن مفید باشد. پیام مهم این است که کاهش قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می‌تواند پیری سالم‌تر مغز را افزایش دهد.»

زنان مسئله نیستند حلال مشکلات شهر هستند

مریم اردبیلی مشاور شهردار تهران در امور بانوان در خصوص طرح جدید شهرداری در حوزه زنان با عنوان پویش «ریحان شهر» اظهار کرد: در فضای فعلی کشور نیاز است سطح حکمرانی مردمی و دوسویه بودن تعاملات ایجاد شود و در این فضا خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که قلب این موضوع به زنان باز می‌شود.

وی افزود: زنان مسئله ما نیستند بلکه حلال مشکلات هستند اگر مدیریت شهری قصد حل مشکلات شهر را دارد باید زنان را به شمار بیاورد و در این مسیر خانواده‌ها درک شوند.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان تاکید کرد: در چنین دیدگاهی، نیاز است این ارتباط مؤثر با حدود چهار الی پنج میلیون زن تهرانی را ایجاد کنیم و بهره‌گیری از گروه‌های کنشگر مردمی نیز راه حل این موضوع است. تمام آنچه به عنوان کنشگر مردمی مطرح است برای ما حائز اهمیت هستند.

میزان غیرعادی هورمون تیروئید در بارداری و افزایش مشکلات رفتاری

هورمون‌های تیروئید برای رشد طبیعی مغز و سیستم عصبی کودک بسیار مهم هستند، در طول سه ماهه اول بارداری، کودک به تأمین هورمون تیروئید مادرش که از طریق جفت وارد می‌شود، وابسته است.

سطح هورمون‌های تیروئید مادر، از جمله هورمون محرک تیروئید (TSH) و تیروکسین آزاد (FT۴)، در دوران بارداری تغییر می‌کنند، و میزان بالا و پایین هورمون تیروئید مادر می‌تواند بر رشد رفتاری کودکان تأثیر بگذارد.

«کون هوانگ» از دانشگاه پزشکی آنهویی چین، اظهار کرد: «یافته‌های ما اهمیت نظارت و مدیریت دقیق عملکرد تیروئید مادر در دوران بارداری را برجسته می‌کند. این تحقیق دیدگاه جدیدی را در مداخله زودهنگام در مشکلات عاطفی و رفتاری کودکان ارائه می‌دهد.»

محققان ۱۸۶۰ جفت از مادران و فرزندانشان را در چین مورد مطالعه قرار دادند. آنها بارها سطح هورمون تیروئید را در سه ماهه اول، دوم و سوم بارداری اندازه‌گیری کردند. محققان وقتی بچه‌ها چهار ساله بودند خانواده‌ها را تحت نظر داشتند و از آنها خواستند یک لیست برای ارزیابی مشکلات رفتاری آنها پر کنند.

یافته‌ها نشان داد پسرانی که از مادرانی با میزان هورمون تیروئید بالا در دوران بارداری متولد می‌شوند، بیشتر در معرض گوشه‌گیری، مشکلات رفتاری و اضطراب یا افسردگی هستند. میزان متوسط و پایین هورمون تیروئید با رفتار پرخاشگرانه در پسران پیش دبستانی مرتبط بود.

کد خبر 548375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.