گلایه بازنشستگان تامین اجتماعی از تسهیلات «رفاه کارت»/مشکل‌ساز شدن سقف و شرط پرداخت

تسهیلات رفاه کارت، در قالب کارت اعتباری ۵۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

به گزارش ایمنا، جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی خواستار پرداخت تسهیلات «رفاه کارت» به صورت نقدی شدند و به میزان آن انتقاد کردند.

تسهیلات رفاه کارت، در قالب کارت اعتباری ۵۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

بر این اساس تنها آن گروه از بازنشستگان از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند که مستمری خود را از این بانک دریافت می‌کنند.

از آنجا که این تسهیلات در راستای حمایت از تولیدات داخلی ارائه می‌شود، بازنشستگان صرفاً می‌توانند از فروشگاه‌های منتخب عرضه کننده این تولیدات خرید کنند.

این تسهیلات بیشتر با اولویت خرید لوازم خانگی تولید داخل، پرداخت می‌شود. با این حال، به دنبال افزایش قیمت لوازم خانگی، قدرت خرید تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی کاهش یافته است و بازنشستگان در عمل قدرت انتخاب چندانی ندارند.

به همین دلیل، بازنشستگان با مراجعه به فروشگاه‌های منتخب، کارت خود را در عوض دریافت موجودی آن، مبادله می‌کنند. روی همین حساب، بازنشستگان می‌گویند: «بهتر این بود که سازمان تأمین اجتماعی به نحوی اعتبارات را از طریق بانک رفاه اختصاص می‌داد، که مستقیم به دست بازنشستگان می‌رسید.»

آن‌ها افزودند: «سازمان تأمین اجتماعی با علم به اینکه این میزان پول از لحاظ قدرت خرید، وضعیت مطلوبی ندارد، باید از ابتدا به نحو دیگری عمل می‌کرد یا اینکه تسهیلات را به میزان در نظر می‌گرفت که برای خرید چند قلم لوازم خانگی جهیزیه فرزندان بازنشستگان مناسب باشد نه اینکه یک مبلغ محدود را با یک شرط ویژه در اختیار ما قرار دهد تا اینگونه مشکل درست شود.»

منبع: ایلنا

کد خبر 548367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.