اخبار مثبت ۲۰۲۱ خیابان‌های براتیسلاوا را مصور می‌کند

پایتخت اسلواکی با همکاری یک نویسنده خوش‌ ذوق، خبرهای خوشایند و مثبت سال ۲۰۲۱ را در سراسر فضای شهر به تصویر کشیده‌ است تا در بحبوحه همه‌گیری کرونا، روحیه شهروندان را تقویت کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چه در خانه تلویزیون تماشا کنید، چه در ماشین خود به رادیو گوش دهید یا در اوقات فراغت خود از طریق صفحات مجازی در دنیای اخبار غوطه‌ور شوید، بدون شک همیشه خبرهای بدی وجود دارد که با آن مواجه خواهید شد؛ به ویژه اینکه از زمان شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، اطلاعات ناراحت کننده به طور قابل توجهی افزایش یافته است و تمام فضای خبری اینترنت و رسانه‌ها را فرا گرفته است.

یک نویسنده خوش‌ذوق اهل اسلواکی، مارتین سماتانا، با تمرکز بر نکات مثبت زندگی، کتابی با عنوان «سال خبرهای خوب» نوشت که برای خلق آن در سال ۲۰۲۱، هر هفته یک خبر خوب پیدا کرد و در کتاب خود نوشت. اکنون او با شهرداری براتیسلاوا و مرکز اطلاعات فرهنگی این شهر برای گسترش افکار مثبت در پایتخت اسلواکی همکاری کرده است.

اخبار مثبت ۲۰۲۱ خیابان‌های براتیسلاوا را مصور می‌کند

به عنوان بخشی از این همکاری، تصاویر زیبا به همراه گزیده‌هایی از کتاب، خیابان‌های براتیسلاوا را به صورت مصور زیباتر خواهد کرد تا روحیه شهروندان و پیرو آن نشاط اجتماعی شهر افزایش پیدا کند. علاوه بر این، نوشته‌ها و تصاویر به گونه‌ای انتخاب شده که شهروندان را به تفکر بر نکات مثبت زندگی تشویق می‌کند.

اخبار مثبت ۲۰۲۱ خیابان‌های براتیسلاوا را مصور می‌کند

نویسنده در توضیح کتاب خود به این حقیقت اشاره کرده است که "خبرهای خوب آن‌قدرها هم نادر نیست بلکه توجه ما به آن‌ها کم شده است. در ادامه این موضوع، وی توضیح می‌دهد که اتفاقات خوب همواره رخ می‌دهد اما به ندرت به گوش مخاطبان گسترده می‌رسد زیرا زیر بار سنگین رویدادها و اخبار بد دفن می‌شود.

اخبار مثبت ۲۰۲۱ خیابان‌های براتیسلاوا را مصور می‌کند

"سال خبرهای خوب" شامل بیش از ۵۰ داستان دلگرم کننده از سراسر جهان است؛ در یکی از داستانک‌ها، این کتاب به مردم یادآوری می‌کند که چگونه همسایه‌ها در طول قرنطینه کووید -۱۹ از بالکن خود موسیقی پخش می‌کردند و آواز می‌خواندند.

اکنون ساکنان و گردشگران براتیسلاوا با همت شهرداری می‌توانند این وقایع را هنگام قدم زدن در شهر به خاطر بسپارند و با دیدن خبرهای خوب، انگیزه بیشتری برای ادامه یک زندگی شاد داشته باشند.

اخبار مثبت ۲۰۲۱ خیابان‌های براتیسلاوا را مصور می‌کند

کد خبر 548358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.