دولت باید درباره حذف ارز ترجیحی مجلس را قانع کند

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۹۶ برای ارز ترجیحی ۶۵ میلیارد دلار هزینه شده است، اگر دولت برای حذف این ارز برنامه دارد و می‌تواند کنترل کند، نمایندگان را قانع کند.

به گزارش ایمنا، رمضانعلی سنگدوینی در نشست علنی امروز _چهارشنبه ۲۲ دی ماه_ مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور اظهار کرد: به آمارهای استان گلستان توجه کنید بر اساس پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان در وزارت تعاون استان گلستان در رتبه چهارم فقر در کشور قرار دارد، ۴۸ درصد خانواده ها فاقد بیمه تامین اجتماعی و مستمری هستند، ۳۷.۲ درصد در سه دهک پایین درآمدی جامعه هستند.

وی افزود: سرانه درآمد مردم استان نصف میانگین کشوری است ۱۱ هزار نفر به دلیل فقر جامانده از تحصیل هستند، سهم صندوق توسعه ملی برای استان گلستان طی سال های ۹۰ تا ۹۹ از ۲۲.۴ میلیارد دلار، ۵ میلیون دلار در جایگاه سی ام بوده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس تاکید کرد: ۴۷ درصد مردم گلستان روستایی هستند و در آمد آنچنانی ندارند، ۱۵۱ هزار نفر تحت پوشش کمیته هستند، ۳۰۷ هزار خانوار، یعنی ۵۲ درصد جز سه دهک پایین جامعه هستند.

سنگدوینی با بیان اینکه استان گلستان بعد از سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در رتبه سوم فقر قرار دارد و در صنعت ضعیف است، افزود: کشاورزی به صورت سنتی انجام می شود.

وی تاکید کرد: از سال ۹۶ برای ارز ترجیحی ۶۵ میلیارد دلار هزینه شده است فسادزا است اگر دولت برنامه دارد و می تواند کنترل کند و می‌تواند برنامه ارائه کند نمایندگان را قانع کند که به سر سفره مردم برود، مجلس حتماً همراهی می کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس بیان کرد: آقای محرابیان، خلیج گرگان در حال خشک شدن است و ۳۰۰ هزار نفر در معرض خطر هستند ۹۵ درصد آب شرب شهر گرگان و استان گلستان از منابع زیر زمینی تامین می شود ما برای شیرین سازی آب دریا مجوز گرفته ایم، امسال و سال گذشته مشکل کمبود آب و برق در استان داشته ایم، شما قول دادید، حال چه اقدامی کردید. وزیر نیرو حتماً باید به مردم پاسخ دهید.

سنگدوینی افزود: از رئیس قوه قضاییه به واسطه سفر استانی به گلستان تشکر می کنم، تصمیم شجاعانه و خیرخواهانه برای پتروشیمی گلستان که ۱۵ سال روی زمین مانده بود قابل تقدیر است اختیارات ویژه ای به مدیرکل دادگستری استان داده شد که امیدواریم بعد از ۱۵ سال انتظار سهامداران این پروژه را خوشحال خواهد کرد. مذاکراتی که وزیر نفت و مدیرعامل صنایع پتروشیمی داستیم مقرر شد کمک کنند.

وی گفت: به وزیر بهداشت و دولت تذکر می دهم چرا به دو بیمارستانی که در استان گلستان و گرگان وجود دارد، ۱۹ میلیارد تومان بودجه اختصاص دادید؟ با این اعتبار باید چه کاری کرد؟ آقای وزیر بهداشت! شرق گرگان با ۷۰ درصد جمعیت روستایی و سه شهر، بیمارستان ندارد مردم زمین دادند، دستور دهید توجه ویژه ای صورت گیرد. بخش هایی از حوزه انتخابیه بنده محرومیت دارند که منطقه مرزی است و از لحاظ درمانی مشکل دارد.

منبع: مهرش

کد خبر 548351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.