امکان اعتراض به آرای ماده ۱۰۰ در دیوان عدالت اداری وجود دارد

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان با بیان اینکه اعتراض و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی از آرای این کمیسیون تنها باید از طریق دیوان عدالت اداری در زمان قانونی انجام و پیگیری شود، گفت: دیوان عدالت اداری می‌تواند آرای کمیسیون ماده صد را برگرداند.

غلامعلی فیض‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه رأی صادره از سوی کمیسیون تجدید نظر ماده صد، قطعی و لازم‌الاجراست، کمیسیون‌های ماده صد در آرای بدوی و تجدید نظر با توجه به تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری باید مدت زمان سه ماهه رسیدگی به پرونده در دیوان عدالت اداری را متذکر شود.

وی افزود: برخی از شهروندانی که در کمیسیون ماه صد پرونده دارند، از این موضوع اطلاع ندارند که پس از صدور رأی قطعی تجدید نظر کمیسیون ماده صد می‌توانند در زمان قانونی و سه ماهه به دیوان عدالت اداری مراجعه کرده و شکایت خود را تنظیم کنند؛ البته موارد استثنا برای پیگیری پس از زمان مذکور نیز وجود دارد.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان تصریح کرد: در بعضی موارد کمیسیون ماده صد رأی بر تخریب بنا صادر می‌کند که شهرداری با توجه به تبصره یک ماده صد باید ظرف مدت دو ماه رأی صادره را اجرا خواهد کرد، از این رو مالکان زمان ثبت شکایت و اعتراض در دیوان عدالت اداری را عقب نینداخته و در اولین فرصت برای این موضوع اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: حتی در صورت اعتراض و شکایت مالک یا مالکان در دیوان عدالت اداری، شهرداری حق اجرای رأی کمیسیون تجدید نظر ماده صد را دارد، مگر آنکه دستور توقف از طرف دیوان عدالت اداری دریافت کنند.

فیض‌الهی تصریح کرد: تا زمان صدور رأی دیوان عدالت اداری، شهرداری رأی کمیسیون ماده صد را اجرا نمی‌کند و مالک نیز نباید در قسمت مورد نظر عملیات عمرانی انجام دهد.

وی ادامه داد: برای اعتراض و شکایت مالکان در دیوان عدالت اداری، آرای کمیسیون باید توسط مدیریت کمیسیون‌های ماده صد «کپی برابر اصل» شده و با حضور در دیوان عدالت اداری و ارائه مدارک، با کد رهگیری دریافت شده از شعبه، زمان و مرحله صدور رأی مطلع شوند.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان با بیان اینکه حضور مالک یا وکیل وی فقط در موارد خاص و با تشخیص دیوان عدالت اداری امکان‌پذیر است، گفت: شهروندان به هیچ عنوان از آرای کمیسیون ماده صد در دادگاه‌ها شکایت نکنند چرا که صلاحیت رسیدگی به تخلفات ساختمانی را ندارد و تنها زمان را از دست می‌دهند؛ اعتراض و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی از آرای کمیسیون ماده صد تنها باید از طریق دیوان عدالت اداری در زمان قانونی انجام و پیگیری شود.

کد خبر 548318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.