شهردار: تکمیل کارخانه کمپوست رودسر نیازمند اعتبارات ملی است

شهردار رودسر گفت: کارخانه کمپوست این شهر را نمی‌توان با استفاده از منابع داخلی شهرداری تکمیل کرد و اتمام آن نیازمند اعتبارات ملی است.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کارخانه کمپوست رودسر در سال ۱۳۹۱ ابتدا با ظرفیت دریافت روزانه ۵۰ تن زباله این شهرستان به بهره‌برداری رسید و پس از حدود شش ماه کارکرد، زباله شهرستان املش هم به آن اضافه شد، که میزان تناژ آن در مجموع به ۹۰ الی یکصد تن زباله در روز رسید.

وی افزود: کارخانه کمپوست سپس در سال ۹۲ به دلیل اورهال یا رفع نقص فنی از سوی تراکتورسازی تبریز شرکت سازنده آن، به صورت موقت تعطیل و بعد از وقفه‌ای دو ساله دوباره راه اندازی شد.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: شرکت تراکتورسازی مواردی از نواقص کارخانه را رفع کرده بود اما در مراحل کار با کارخانه مشخص شد، بخش‌هایی از خط اجرایی آن نقص فنی دارد و قفل می‌شود، که در سال ۱۳۹۸ کارخانه دوباره به علت اشکالات فنی تعطیل شد.

صفایی با بیان اینکه تکمیل کارخانه کمپوست رودسر نیازمند اورهال و به‌روزرسانی دوباره، احداث مرکز دفن بهداشتی (لندفیل) و نصب دستگاه زباله سوز بوده که هزینه آن بسیار سنگین است، افزود: کارخانه کمپوست این شهر را نمی‌توان با استفاده از منابع داخلی شهرداری تکمیل کرد و اتمام آن نیازمند اعتبارات ملی است.

وی افزود: اعتبارات سالیانه شهرداری‌هایی مانند رودسر محدود بوده و در صورت تحقق، نیمی از آن صرف پرداخت حقوق و مزایا و سایر هزینه‌های جاری می‌شود، لذا شهرداری‌ها برای انجام هزینه‌های سرسام‌آور مدیریت پسماند، منابع مالی لازم را در اختیار ندارند.

شهردار رودسر گفت: شهرهای شمالی کشور در سه روز پایانی تعطیلات هفته میزبان خیل عظیمی از مسافران هستند، لذا باید در زمینه تخصیص اعتبارات ملی به استان‌های گیلان و مازندران در امر خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نگاه ویژه‌ای شود، زیرا مسافران نه تنها آورده زیادی برای شهرهای شمالی ندارند بلکه در مورد ترافیک و تولید پسماند هزینه و بار سنگینی را به شهرداری‌ها تحمیل می‌کنند.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 548308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.