اصفهان اواخر هفته میزبان سامانه بارشی خواهد بود

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه ناپایدار بارشی به استان از اواخر روز پنجشنبه خبر داد و افزود: با ورود این سامانه، در اکثر مناطق افزایش ابر و در روزهای جمعه و شنبه وزش باد شدید احتمال طوفان لحظه‌ای و بارش باران و برف به ویژه در نیمه غربی و جنوب پیش‌بینی می‌شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار طی امروز و فردا بر روی استان است بر این اساس در این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به شکل صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی و صنعتی استان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی پیش‌بینی می‌شود.

وی از ورود یک سامانه ناپایدار بارشی به استان از اواخر روز پنجشنبه خبر داد و افزود: با نزدیک شدن این سامانه ناپایدار به استان، در اکثر مناطق افزایش ابر و در روزهای جمعه و شنبه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید احتمال طوفان لحظه‌ای و بارش باران و برف به ویژه در نیمه غربی و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به این که دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییرات چندانی ندارد، گفت: حداکثر دمای اصفهان ۱۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و حداقل دما به منهای یک درجه در صبح فردا خواهید رسید، شهرستان کاشان با ۱۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و فرودگاه شهید بهشتی و بوئین و میاندشت با پنج درجه زیر صفر خنک‌ترین نقطه استان پیش‌بینی می‌شود.

آقایی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بارندگی آن‌چنانی در استان اتفاق نیفتاده است اما با شروع فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز پنجشنبه و به اوج رسیدن فعالیت این سامانه در روزهای جمعه و شنبه، شاهد افت محسوس دما در اوایل هفته خواهیم بود.

کد خبر 548304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.