افزایش عادلانه حقوق کارمندان‌

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _سه‌شنبه، ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۰_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «افزایش عادلانه حقوق کارمندان‌» به بررسی اظهارات روز گذشته سخنگوی دولت پرداخت و نوشت: سخنگوی دولت درباره افزایش حقوق‌ها در سال آتی نیز با بیان اینکه یکی از عوامل تورم، خلق پول‌هایی است که بدون توجه به منابع محدود و صرفاً با نگاه بخشی‌نگرانه و جزیره‌ای برای آن تصمیم‌گیری شده است، گفت: دولت معتقد است که افزایش حقوق جبران مادی خدمات کارکنان است، اما این افزایش باید متوازن باشد، به‌عنوان مثال اگر در این زمینه دچار بخشی‌نگری شویم یا کسی که سقف حقوق را دریافت می‌کند همان قدری افزایش حقوق داشته باشد که فردی با کمترین دریافتی، این ظلم است و چه بسا پایه‌های خلق پول برای مردم را افزایش می‌دهد.

وی افزود: اولاً سیاست دولت افزایش متوازن و عادلانه حقوق در همه سطوح است، ثانیاً دولت بنا ندارد حقوق همه را یکسان افزایش دهد، بلکه برای کسانی که دریافتی کمتری دارند، افزایش حقوق بیشتر و مالیات کمتری لحاظ می‌شود و برای کسانی که دریافتی بیشتری دارند، افزایش کمتر و مالیات پلکانی بیشتری اعمال می‌شود.

بهادری جهرمی، هدف از این رویکرد را توزیع عادلانه‌تر منابع موجود میان اقشار مختلف مردم دانست و تصریح کرد که این امر در کنار سایر سیاست‌ها می‌تواند اثرات خوبی برای کاهش تورم داشته باشد.

سخنگوی دولت همچنین در ابتدای این نشست نیز با اشاره به وقوع سیل در چهار استان کشور، گفت: هواشناسی از قبل به استان‌ها هشدار داده بود و آمادگی لازم نیز برای مقابله با سیل تا حدودی ایجاد شده بود. به هر حال حوادث طبیعی مانند سیل تلخی آفرین هستند و ما شاهد خسارات انسانی و مادی در حادثه سیل اخیر بودیم اما این تلخی تا حدودی مدیریت شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از وقوع سیل وزرای نیرو و کشور به نمایندگی از دولت به مناطق سیل زده اعزام شدند و با اندکی فاصله معاون اول رئیس‌جمهور هم به همراه وزیر کشاورزی از این مناطق بازدید کردند، ا

اضافه کرد: متعاقب آن جلسه هیأت دولت با حضور مجازی مسئولان استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان برگزار شد و گزارشی از اقدامات و عملیات‌های انجام شده در این استان‌ها ارائه شد که اتصال برق و جاده‌های مواصلاتی و تأمین اقلام ضروری از سوی دولت و استانداری‌ها، از جمله این اقدامات بود.

بهادری جهرمی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان تنخواه برای چهار استان در نظر گرفته شد و همچنین سیمان رایگان و ۱۵ میلیارد تومان نیز از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به‌طور جداگانه در اختیار این استان‌ها قرار گرفت.

افزایش عادلانه حقوق کارمندان‌

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تضمین حقوق و کرامت زندانیان‌» به بررسی منشور کرامت زندانیان پرداخت و نوشت: آشنایی مردم با حقوق‌شان، عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی را هم ارتقا داده است. قوه قضائیه مبتنی بر آخرین یافته‌های علمی دنیا و به پشتوانه محکمات فقهی، منشور کرامت را ابلاغ کرد. محتوای این منشور ناظر به حقوق زندانیان است و موارد مهمی را پوشش می‌دهد. ممنوعیت الزام استفاده از چادر برای زنان متهم و تفکیک زندانیان از جمله موارد مهمی است که حقوق شهروندی متهمان و مجرمان را تأمین و تضمین می‌کند. این منشور مهم، کارایی‌های قضائی را ارتقا می‌دهد و برای قوه قضائیه اعتبارآفرینی می‌کند، اگر در مرحله اجرا مأموران و سربازان مجری از قبل توجیه شده و آموزش دیده باشند.

نظارت مستمر، ضامن کرامت زندانیان است. سازمان زندان‌ها در خصوص «حقوق زندانیان و بازداشت شدگان و رعایت جنبه‌های اسلامی، اخلاقی و انسانی در برخورد با آنان» بخشنامه‌ای صادر و بر رعایت بند بند این بخشنامه از سوی مسئولان ذی‌ربط تأکید کرد. در این بخشنامه، نظارت بر امور زندان‌ها و رعایت حقوق زندانیان، حفظ کرامت و حقوق شهروندی، اسلامی و انسانی آنان و کمک به بازپروری و بازگشت هرچه سریع‌تر این افراد به جامعه و در میان خانواده و همچنین ملاحظه نسبت به جنبه‌های تنبیهی و تربیتی حکم حبس، اصولی اساسی در نحوه برخورد با زندانیان درج شده است.

افزایش عادلانه حقوق کارمندان‌

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «روزی که حاج قاسم نسبت به تخریب ملت و رهبری به روحانی هشدار داد» به بررسی پرداخت و نوشت: ایام دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی فرصتی را فراهم آورد تا با سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه به گفت‌وگو بنشینیم و شنوای روایت او درباره شخصیت و نقش سردار دل‌ها در میدان مقاومت باشیم.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده که سالیان سال همرزم و همراه حاج قاسم بوده، معتقد است سردار سلیمانی با شهادتش «پدیده» شد و پدیده‌شناسی او با محاسبات علمی روز قابل تحلیل نیست چراکه او به نوعی مسیر تاریخ را عوض کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم را «اخلاص، صداقت، وفاداری، انقلابی بودن، جهادی بودن، شجاعت، مقاومت» می‌داند و می‌گوید: «اوج خصایص حاج قاسم ایستادن بر قله ولایت‌مداری بود».

حاجی‌زاده با بیان اینکه «حاج قاسم در دیپلماسی مخالف سازش و وابستگی بود و به دولت قبل می‌گفت از این طریق به جایی نمی‌رسید» به ذکر خاطره‌ای از جلسه فرماندهان نظامی با روحانی می‌پردازد و می‌گوید: «حاج قاسم به روحانی گفت دفاع از انقلاب و ملت و نظام و رهبری خط قرمز ما است و فکر نکن همیشه می‌توانی تخریب کنی و ما هم سکوت کنیم.»

افزایش عادلانه حقوق کارمندان‌

کد خبر 548217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.