۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مشخصات گوشی هواوی Nova 8+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی هواوی Nova 8 می‌تواند علاقه مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود گوشی‌های رده بالایی که هر سال گران‌تر از سال پیش می‌شود، شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های موبایل در تلاش هستند تا گوشی‌های میان رده را با بهترین کیفیت و امکانات و با قیمت معقولانه در اختیار افراد قرار دهد. میان رده هواوی Nova 8 با امکانات چشم گیری سعی می‌کند در رقابت با میان رده‌های بسیار محبوب مانند ردمی نوت ۱۰ پرو و گلکسی A52 باشد. در ادامه به بررسی بعضی از مشخصات گوشی هواوی Nova 8 می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی هواوی Nova 8

گوشی هواوی Nova 8 با ابعاد ۷.۶۴ * ۷۴.۱ * ۱۶۰.۱۲ میلی متر و وزن ۱۶۹ گرم یک گوشی سبک، باریک و مناسب برای کاربری‌های روزمره و استفاده مداوم در نظر گرفته شده است. فریم گوشی هواوی Nova 8 از جنس فلز است، لبه‌های سمت چپ و راست فریم براق و لبه‌های بالا و پایین آن مات است. دکمه‌های پاور و کنترل صدا در لبه سمت راست گوشی قرار گرفته‌، درگاه سیم کارت گوشی در لبه بالایی گوشی در کنار میکروفون حذف نویز و اسپیکر مکالمه قرار گرفته و می‌تواند دو نانو سیم کارت را در خود جای دهد.

اسپیکر اصلی، میکروفون دوم و درگاه USB 2.0 Type-C نیز در فریم پایین گوشی مذکور تعبیه شده است. گوشی هواوی Nova 8 به جک هدفون ۳.۵ میلی متری مجهز نشده و کاربران باید از هدفون بی سیم یا تبدیل USB Type-C برای اتصال هدفون سیمی استفاده کنند. پنل پشتی گوشی هواوی Nova 8 که یک پنل مات است با تغییر زاویه تابش نور، جلوه‌های رنگی متفاوتی را نشان می‌دهد.

صفحه نمایش گوشی هواوی Nova 8

گوشی هواوی Nova 8 دارای صفحه نمایش ۶.۵۷ اینچی خمیده OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۳۴۰ پیکسل و تراکم ۳۹۲ پیکسل بر اینچ است. نمایشگر این گوشی نرخ نوسازی حداکثر برابر ۹۰ هرتز دارد و از فضای رنگی وسیع DCI P3 پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند بین نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، ۶۰ هرتز یا نرخ نوسازی پویا یکی را انتخاب کنند؛ شرکت سازنده نیز ادعا می‌کند که نمایشگر این گوشی از ویدئوهایی با استاندارد HDR 10 پشتیبانی می‌کند.

اسپیکر گوشی هواوی Nova 8

تک اسپیکر گوشی هواوی Nova 8 قدرت پخش نسبتاً بالایی دارد و تفکیک صداها در آن به خوبی انجام می‌شود، به ویژه زمانی که با این گوشی به پادکست و کتاب صوتی گوشی می‌دهید. در بقیه موارد، فرکانس بالای صداها اندکی گوش خراش است؛ البته همه گوشی‌های میان رده به اسپیکرهای استریو مجهز شده‌اند که می‌تواند نقطه ضعفی برای میان رده هواوی باشد.

دوربین گوشی هواوی Nova 8

یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی گوشی هواوی Nova 8 تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی یا عریض ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی با لنز f/2.4 و دوربین‌های دو مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج با لنز f/2.4 می‌شود. دوربین فوق عریض گوشی هواوی Nova 8 زاویه دیدی برابر ۱۲۰ درجه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دوربین سلفی تعبیه شده روی صفحه نمایش این محصول دارای حسگر ۳۲ مگاپیکسلی است.

سخت افزار گوشی هواوی Nova 8

در حالی که گوشی هواوی Nova 8 در بازار چین با تراشه Kirin 985 به فروش می‌رسد، نسخه جهانی آن با تراشه میان رده Kirin 820E 5G در دسترس قرار دارد، این تراشه با لیتوگرافی ۷ نانومتر ساخته می‌شود و در واقع نسخه کم قدرت‌تر تراشه Kirin 820 به حساب می‌آید. تراشه به کار رفته در گوشی هواوی Nova 8 از ۶ هسته پردازشی تشکیل شده است که شامل سه هسته قدرتمند و نه چندان جدید Cortex-A76 با فرکانس ۲.۲۲ گیگاهرتز و سه هسته کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸۴ گیگاهرتز می‌شود. گوشی هواوی Nova 8 در دو نسخه در اختیار کاربران قرار گرفته شده است، نسخه اول دارای هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و نسخه دوم دارای هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. این محصول دارای درگاه کارت حافظه نیست، بنابراین امکان ارتفای ظرفیت حافظه ذخیره سازی برای کاربران وجود ندارد.

نرم افزار گوشی هواوی Nova 8

گوشی هواوی Nova 8 با سیستم عامل اندروید ۱۱ و نسخه ۱۲ رابط کاربری اختصاصی EMUI هواوی همراه شده است. این محصول از بزرگ‌ترین نقطه ضعف گوشی‌های هواوی یعنی فقدان سرویس‌های گوگل رنج می‌برد، در فهرست اپلیکیشن‌های گوشی هواوی Nova 8، App Gallery جایگزین اپ استور، Petal Search جایگزین ویجت جستجوی گوگل و Petal Maps جایگزین گوگل مپس شده‌اند. کاربران باید به منظور استفاده از اپ گالری از Huawei ID استفاده کنند که حساب کاربری هواوی در نظر گرفته می‌شود، سپس افراد می‌توانند بیشتر اپلیکیشن‌های پرکاربرد را در اپ گالری پیدا کنند.

باتری گوشی هواوی Nova 8

انرژی مورد نیاز گوشی هواوی Nova 8 با استفاده از باتری نه چندان حجیم سه هزار و ۸۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود، شرکت سازنده برای این گوشی شارژر قدرتمند ۶۶ واتی در نظر گرفته است که قادر است باتری را در مدت ۱۵ دقیقه تا ۶۰ درصد شارژ کند. گوشی هواوی Nova 8 از شارژ معکوس پنج واتی نیز پشتیبانی می‌کند، شرکت هواوی اعلام کرده است که گوشی هواوی Nova 8 با یک بار شارژ کردن می‌تواند تا ۲۵ ساعت به صورت مداوم ویدئو پخش کند.

مزایای گوشی هواوی Nova 8

  • شارژدهی
  • طراحی و کیفیت ساخت خوب
  • بدنه شیشه‌ای و فریم فلزی
  • شارژر ۶۶ واتی
  • نرخ نوسازی ۹۰ هرتز صفحه نمایش
  • نمایشگر OLED

معایب گوشی هواوی Nova 8

  • عملکرد دوربین
  • اسپیکر مونو
  • سرویس‌های گوگل

قیمت گوشی هواوی Nova 8

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، گوشی هواوی Nova 8 به دلیل تنوع حافظه رم و ذخیره سازی داخلی و همچنین تفاوت رنگ بین ۱۰ میلیون و ۵۸۹ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 548181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.