انتصاب نماینده مخبر در راه‌اندازی و عملیاتی کردن نهضت احیای واحدهای اقتصادی

معاون اول رییس جمهور در حکمی سید امیرحسین مدنی را با حفظ سمت به عنوان "نماینده معاون اول رئیس جمهور در راه اندازی و عملیاتی نمودن نهضت احیاء واحدهای اقتصادی" منصوب کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، متن کامل حکم محمد مخبر و اهم وظایف محول شده به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سید امیرحسین مدنی

در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر خنثی سازی تحریم‌ها و مردمی کردن اقتصاد، لزوم ایجاد سازوکاری منعطف، چابک، پاسخگو و مردم پایه جهت رصد محیط و اتخاذ تدابیر و تصمیمات به هنگام و هوشمند با هدف احیا، نوسازی و فعال سازی واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال با مشارکت جدی مردم و جوانان و استفاده حداکثری از اختیارات، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های شوراهای عالی، ستادها، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی و انقلابی، به موجب این حکم با حفظ سمت به عنوان "نماینده معاون اول رئیس جمهور در راه اندازی و عملیاتی نمودن نهضت احیا واحدهای اقتصادی" منصوب می‌شوید.

اهم وظایف به شرح ذیل است:

۱- ایجاد بستر مناسب اقتصادی، حقوقی، اجتماعی، فناوری، زیست محیطی جهت نقش آفرینی مردم، جوانان، حلقه‌های میانی و بخش خصوصی در شناسایی و احیای واحدهای اقتصادی، تولیدی، صنعتی و خدماتی با اولویت مناطق کمتر برخوردار.

۲- ایجاد سازوکارهای هوشمند لازم جهت به هم رسانی، همسویی، تعامل و هم افزایی فیمابین وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و نهادهای مالی، ستادها و شوراهای عالی برای پشتیبانی و مانع زدایی در احیا و فعال سازی واحدهای غیرفعال و نیمه فعال.

۳- طراحی و پیاده سازی بستر نرم افزاری و مدیریتی لازم جهت مشارکت مردم، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان دانشگاهی و صنعتی و نهادها و دستگاه‌های اجرایی.

۴- طراحی بستر مناسب و چابک جهت بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و دانش بنیان در تأمین مالی، بازاریابی، فناوری، مدیریتی و حقوقی به منظور ارتقا بهره‌وری واحدهای اقتصادی.

۵- رصد، پایش و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های فوق‌الذکر و گزارش دهی دوره‌ای.

بدیهی است کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط در محدوده این حکم موظف به همکاری و هماهنگی لازم می‌باشند.

امید است با اتکال به الطاف خداوند متعال و با رعایت اصول «عدالت محوری»، «انقلابی گری»، «مردم داری»، پاک دستی و فساد ستیزی» و «قانون مداری» دولت مردمی، در انجام مسئولیت محوله موفق و موید باشید.

کد خبر 548142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.