آغاز رویداد "شهر هوشمند" در ارومیه

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با اشاره به برگزاری نخستین رویداد استارتاپی آذربایجان غربی گفت: سینوتک به برند این شهر در حوزه "شهر هوشمند" تبدیل می‌شود.

به گزارش ایمنا، یاسر اسدپور اظهار کرد: در این خصوص نیازها و چالش‌های سازمان‌های مختلف مدیریت شهری احصا و برآورد شده است و در همین راستا از طرح‌ها و ایده‌های برتر با ورود به فرایند شتاب دهی و سرمایه گذاری شتاب دهنده آرکاپ برای تجاری سازی ایده‌های برتر حمایت خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت لازمه صندوق‌های نوآوری از این رویداد، افزود: تیم‌های منتخب به فرآیند شتاب دهی "آرکاپ" وارد شده و دریافت حمایت سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون ریالی جهت تجاری سازی را شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: این رویداد با محوریت شهر هوشمند در شش حوزه شهروند هوشمند، جابجایی هوشمند، سلامت هوشمند، محیط زیست هوشمند، شهرداری هوشمند و اقتصاد هوشمند برگزار می‌شود و یکی از مهمترین اهداف رویداد، توسعه کارآفرینی و نوآوری در منطقه در راستای شهر هوشمند است.

اسدپور تصریح کرد: با توجه به برگزاری "سینوتک"نخستین رویداد استار تا پی شهر هوشمند در تلاش خواهیم بود تا با حمایت‌های شورای شهر و شهردار، این موضوع در تقویم سالانه مدیریت شهری گنجانده شده و همه ساله در نیمه دوم دی ماه شاهد برگزاری این استار تاپ باشیم.

وی سخنرانی پروفسور علی‌اکبر جلالی پدر علم فناوری اطلاعات ایران را از جمله موارد مهمی دانست که همزمان با برگزاری این رویداد و به صورت ویدئوکنفرانسی و آنلاین انجام خواهد شد و اضافه کرد: همه علاقمندان می‌توانند حتی در صورت عدم حضور در سالن مراسم به صورت مجازی از سخنان وی بهره مند شوند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه تاکید کرد: طرح‌های درآمدزایی در حوزه فناوری اطلاعات شهرداری، طراحی و اجرای برنامه‌های تشویقی مناسب جهت ترغیب استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، برنامه ریزی منابع سازمانی، مکان یابی ایستگاه‌های جدید آتش نشانی، مناطق پرخطر و نحوه دسترسی به آنها، آبیاری هوشمند و مدیریت هوشمند میزان روشنایی پارک‌های شهر از جمله برخی از مهمترین چالش‌ها و نیازهایی است که برای "سینوتک" ارائه شده است.

اسدپور با بیان اینکه این رویداد با مشارکت شتاب‌دهنده "آرکاپ" و با حمایت بیش از ۴۵ نهاد، دستگاه و مؤسسه از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، اضافه کرد: علاقه مندان می‌توانند از طریق سایت arc-up.ir و fava.urimia.ir اطلاعات بیشتر با جزئیات بهتر را به دست بیاورند و همچنین حضور در مراسم رویداد برای عموم آزاد است.

منبع: ایرنا

کد خبر 548132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.