طرح اصلاح تعرفه‌های برق از ابتدای بهمن‌ اجرایی می‌شود

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق، با اشاره به آئین‌نامه اخیر دولت، از اجرایی شدن طرح اصلاح تعرفه‌های برق از ابتدای بهمن‌ خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مصطفی رجبی مشهدی" صبح امروز در برنامه خبری شبکه یک سیما در تشریح دسته بندی‌های اقلیمی کشور، اظهار کرد: کشور به پنج منطقه (مناطق عادی و ۴ منطقه گرمسیری) تقسیم شده که برای هر اقلیم الگوی مناسب مصرف آن اقلیم تعریف شده که بیش از ۸۳ درصد مشترکان در کشور جز مناطق عادی هستند.

وی اضافه کرد: در ماه‌های گرم سال، الگوی مصرف در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت، در مناطق گرمسیری ۳ هزار کیلووات ساعت و در ماه‌های غیرگرم این الگو برای تمام مناطق کشور ۲۰۰ کیلووات ساعت است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص مشترکان پرمصرف، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حدود ۷۵ درصد از مشترکان کمتر از الگوی‌های تعریف شده، برق مصرف می‌کنند، اما مشترکانی که بیشتر از الگوهای تعیین شده مصرف داشته باشند مشترک پرمصرف نامیده شده و میزان مصرف مازاد بر الگو، متناسب با افزایش مصرف آنها به صورت پلکانی و بر اساس هزینه‌های تأمین انرژی محاسبه می‌شود.

کد خبر 548086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.