تدوین نقشه راه دستیابی به تعادل منابع و مصارف آب در شهر مشهد

در نخستین جلسه کمیسیون شهر دوستدار آب، همکاری مؤثر با شورای همیاران آب استان و پژوهشکده آب و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص تدوین نقشه راه دستیابی به تعادل منابع و مصارف آب در کلانشهر مشهد با هدف همسوسازی نهادها در این امر به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر صداقت، مدیر شهر دوستدار آب شهرداری مشهد در جلسه کمیسیون شهر دوستدار آب، ضمن قدردانی از حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در این جلسه توضیحاتی را در خصوص عملکرد و وضعیت شهر دوستدار آب ارائه داد.

وی افزود: مشهد نخستین شهر دوستدار آب است که به دلیل انجام فعالیت‌های مؤثر در حوزه آب در سال ۱۳۹۹ برند شهر دوستدار آب را کسب کرد.

مدیر شهر دوستدار آب شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به ارزیابی کمیسیون ملی یونسکو از شهر دوستدار آب در سال آینده به منظور تمدید این برند برای شهر مشهد؛ تصمیم گرفته شد تا با همکاری دیگر نهادهای دولتی، غیردولتی و مردمی، روند ارائه گزارش در خصوص عملکرد شهر مشهد در طول مدت کسب برند سرعت بخشیده شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت ارتقای استانداردهای شهر دوستدار آب در مشهد پروژه‌ای در خصوص منابع و مصارف آب آغاز شده است، گفت: یکی از اهداف مهم این پروژه تدوین برنامه‌ای عملیاتی و راهبردی در راستای شاخص‌های شهر دوستدار آب است.

صداقت تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد همه نهادها نسبت به ارائه اطلاعات مورد نیاز و مشارکت در رسیدن به اهداف پروژه یعنی «تدوین نقشه راه دستیابی به تعادل منابع و مصارف آب در کلان‌شهر مشهد» همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تقویت هم‌اندیشی و هم‌افزایی در میان نهادهای مرتبط با آب از اهمیت بالایی برخورداراست، اظهار کرد: در کنار هم‌افزایی اجرایی در میان نهادها، لزوم پرداختن به اصول فرهنگ‌سازی صحیح در حوزه آب ضروری است و باید به صورت جدی پیگیری شود تا فرهنگ مصرف صحیح آب به فرهنگی عمومی تبدیل شود.

کد خبر 548003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.