قانون جهش تولید مسکن، میان محرومان و مستضعفان امید ایجاد کرد

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون جهش تولید مسکن در مجلس گفت: این قانون در میان محرومان و مستضعفان ایجاد امید کرد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا احمدی در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران درباره عملکرد دولت در اجرای قانون جهش تولید مسکن اظهار کرد: تصویب قانون جهش تولید مسکن امید را در میان محرومان و مستضعفان زنده کرد. براساس قانون اساسی داشتن مسکن حق هر فردی است، در این خصوص همه پای کار آمدند تا دغدغه‌های ملتی را که پای انقلاب بودند را برطرف کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در قانون جهش تولید مسکن اشاره شد که دولت باید مسکن کارگران و روستاییان را تأمین کند، چرا که این افراد کم برخوردار می‌باشند. از سوی دیگر دولت و وزارت مسکن باید رفع موانع تولید در این حوزه را در دستور کار قرار دهد. از سوی دیگر وضعیت صندوق ملی مسکن هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

احمدی عنوان کرد: بسیاری از افراد در خصوص چگونگی دریافت تسهیلات مسکن براساس این قانون به ما مراجعه می‌کنند. اما تاکنون نتوانسته‌ایم جواب دقیقی به آنها بدهیم. از سوی دیگر موضوع تأمین مصالح نیز باید مورد نظر قرار بگیرد. کمبود سیمان و فولاد و عدم ثبات قیمت‌ها در این حوزه باعث دلسردی شده است. انحصارگری‌ها باید از بین برود و شفاف شود دولت هم باید تفاوت میان خود و بخش خصوصی را مشخص کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 547999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.