جبران توقف ۱۰ ساله صدور مجوز کارگزاری‌ها در ۳ ماه

تغییر مشهود سرعت صدور مجوز و موافقت اصولی تاسیس نهادهای مالی در دوره جدید مدیریت سازمان بورس و اوراق بهادار پس از مصوبه پیشین سازمان با موضوع رفع موانع و تسهیل صدور مجوزها دیده می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، در پی تلاش برای توسعه و رشد نهادهای مالی و سهامداری غیر مستقیم، در سه هفته اخیر موافقت اصولی چهار شرکت سبدگردان، دو شرکت مشاور سرمایه‌گذاری در هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تصویب و به زودی ابلاغ خواهد شد، همچنین مجوز فعالیت یک شرکت سبدگردان و پردازش اطلاعات مالی نیز ابلاغ شده است.

پس از توقف بیش از ۱۰ ساله صدور مجوز کارگزاری‌ها به دلایل نامعلوم، این رویه در سال جاری تغییر کرده و از آبان ماه سال جاری تاکنون موافقت اصولی سه کارگزاری ابلاغ و سه کارگزاری دیگر نیز در هیأت مدیره مصوب شده است.

با حذف مقررات دست و پاگیر و استعلام‌های زمان بر شعار «مجید عشقی»، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر توسعه سهامداری غیرمستقیم و تسهیل صدور مجوزها به خوبی محقق شده به طوری که میانگین صدور مجوزهای ماهانه نسبت به دوره قبل حدود ۲ برابر شده است.

لازم به ذکر است در کنار افزایش کمی مجوز نهادهای مالی، ارتقای استانداردهای این نهادها مانند حداقل سرمایه مورد نیاز هم مورد تاکید مدیریت جدید بوده که قوانین آن پیش‌تر در هیأت مدیره سازمان بورس به تصویب رسیده است.

کد خبر 547989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.