کمیسیون اقتصادی مناطق آزاد را از مالیات بر عایدی سرمایه مستثنی کرد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون مصوب کرد که در طرح مالیات بر عایدی سرمایه، مناطق آزاد و ویژه مستثنی شوند.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جلسه لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ما در فرآیند قانون‌گذاری مشورت‌های مستمری را با شورای نگهبان داریم تا اگر در فرآیند قانون گذاری ایرادی وجود دارد در همان مراحل اولیه تدوین قانون اصلاح شود. این هماهنگی در مورد این لایحه وجود داشت و شورای نگهبان در ارتباط با بخشی از لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقطه نظراتی داشت که در هماهنگی با حقوقدانان و فقها و همچنین با مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان ایرادات وارده به لایحه مرتفع شد و در نهایت به تصویب کمیسیون رسید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث مالیات بر عایدی سرمایه مقرر شد که مناطق آزاد و ویژه مستثنی شوند که این طرح نیز به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

مرحبا افزود: بذرباش، رئیس دیوان محاسبات به همراه همکارانش در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی حضور داشتند و ضمن ارائه گزارشی از تفریغ بودجه ۱۴۰۰، آسیب شناسی از بودجه را مطرح و پیشنهاداتی را در رابطه با لزوم اعمال برخی اصلاحات در بودجه ۱۴۰۱ ارائه کردند.

کد خبر 547982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.