شهر باید متناسب با شخصیت کودکان شکل بگیرد

معاون معماری و شهرسازی شهردار شهرکرد گفت: شهر، یک واقعیت زنده و پویا است که نباید خود را بر کودک تحمیل کند بلکه باید متناسب با شخصیت او شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرجان دادایی در جلسه شهر دوستدار کودک، اظهار کرد: با افزایش موج شهرنشینی در دنیا از سویی و افزایش جمعیت از سوی دیگر، کودکان در تحولات مدرن شهری نادیده گرفته شدند بنابراین لزوم توجه به آنها در شهرها بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر، یک واقعیت زنده و پویا است که نباید خود را بر کودک تحمیل کند بلکه باید متناسب با شخصیت او شکل گیرد، افزود: در زمینه ارتباط شهر با کودک نظریات فراوانی وجود دارد که معتبرترین آن‌ها «شهر دوستدار کودک» است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد تصریح کرد: شهر دوستدار کودک شهری است که نیازهای کودکان را در کانون توجه قرار داده است و باید در راستای توسعه، مناسب‌سازی و بسترسازی از منظر کالبدی و اجتماعی برای فعالیت کودکان تلاش شود تا آنها نیز مانند سایر شهروندان منطبق با نیازهایشان بتوانند در آن به خوبی زندگی کنند.

دادایی با بیان اینکه کودکان سرمایه‌های اصلی کشور و موجب نشاط، شادابی و سرزندگی خانه و خانواده‌ها هستند، خاطرنشان کرد: آسیب‌های کودکان و حقوق اولیه آنها تنها محوری است که در بسیاری از شهرهای کشور مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت و استعداد کودکان تصریح کرد: توجه به خلاقیت و استعداد کودکان، تشویق و مشارکت آن‌ها در مدیریت شهری، تأمین امنیت و ایمنی برای حضور بانشاط کودک در شهر، افزایش فرصت‌های شادی و ملاقات کودکان با یکدیگر و توسعه و ارتقای کیفی بازیکده‌ها یا فضاهای مطلوب بازی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 547975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.