تلاش برای افزایش سهم شهرداری‌ها از بودجه ۱۴۰۱

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت، گفت:امیدواریم یک «چیزکی» در ارتباط با بودجه برای سال آینده شهرداری‌ها داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _سه شنبه ۲۱ دی‌ماه- در نطق پیش از دستور خود در سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به ۲۰ دی‌ماه سالگرد شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر، اظهار کرد: امیرکبیر یکی از فرزندان این ملت و از خانواده معمولی و روستا زاده بود که توانست رشد پیدا کند و با کسب مقام، صدارت را به عهده بگیرد؛ او شخصیتی مستقل و دارای عرق ملی بود که در کوتاه مدتی اقدامات بسیار مؤثری را انجام داد و همین باعث شد دشمنان کشور به ویژه انگلیس که نمی‌خواستند کشور مستقل باشد، او را به شهادت رساندند.

وی تاکید کرد: موضوع مهم این بود که در آن دوران به هم ریخته کشور، میرزا تقی‌خان امیرکبیر در مدت کوتاهی تحولی در کشور به وجود می‌آورد که آثار آن تا سال‌ها باقی می‌ماند و این درس عبرتی برای ما است که در مدت کوتاه نمی‌شود کاری را انجام داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امیرکبیر در مدت کوتاه توانست تحول به وجود بیاورد و این تحول برای برخی گران تمام می‌شد و او را بدین گونه حذف کردند. دارالفنونی که میرزا تقی‌خان تأسیس کرد همزمان بود با تأسیس مدرسه مشابهی در ژاپن تا پایان دوران ناصرالدین شاه و می‌بینیم ژاپن به کجا رسید و ما که تحت سیطره شاهان بودیم در آن زمان به کجا رسیدیم.

وی گفت: ۲۲ دی ماه سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) است؛ در آن ایام امام هنوز به ایران بازگشته بود و شورای انقلاب شکل گرفت تا مسائل داخلی ملت را پیگیری کند.

چمران پیش از آغاز جلسه شورای شهر تهران در رابطه با رایزنی‌های انجام شده با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت، اظهار کرد: در ارتباط با این موضوع جلساتی از هفته‌های گذشته برگزار شده، اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است، البته در کمیسیون تلفیق این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه رایزنی‌ها و پیگیری‌ها درباره لایحه بودجه سال آینده به نتیجه مطلوب برسد، گفت: امیدواریم یک «چیزکی» در ارتباط با بودجه برای سال آینده شهرداری‌ها داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین از برنامه‌ریزی شهرداری این کلانشهر در ارتباط با اقدامات عمرانی در دو ماه آینده پایانی سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این ارتباط قرار است در زمینه آسفالت معابر و حوزه‌های عمرانی اقدامات مؤثری صورت گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رفت و روب در شهر تهران تغییری کرده است؟، تصریح کرد: در حال حاضر تغییراتی صورت گرفته و این در حالی است که ما همیشه به شهرداران ۲۲ منطقه تهران این موضوع را تاکید داشته‌ایم، البته در این فرآیند تمامی پیمانکاران در ارتباط با رفت و روب شهر تغییر پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هم‌اندیشی با اعضای سابق شورای شهر تهران، خاطر نشان کرد: نخستین جلسه در این زمینه هفته گذشته با موضوع باغات برگزار شد و در ادامه نیز به زودی جلسات دیگری را با اعضای سابق شورای شهر تهران خواهیم داشت که پیش‌بینی می‌شود این بار به موضوع عمران و حمل و نقل پرداخته شود.

رئیس شورای شهر تهران در پایان گفت: ما آمادگی داریم این جلسات را با اعضای سابق شورای شهر تهران و همچنین اساتید و کارشناسان شهری برگزار کنیم.

کد خبر 547971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.