به‌روزرسانی قراردادهای احداث و نگهداری فضای سبز اهواز

رئیس کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شورای اسلامی شهر اهواز گفت: یکی از موضوعات مهم مورد بحث در این کمیسیون، اصلاح قراردادهای احداث و نگهداری فضای سبز است که با همکاری معاونت خدمات شهری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز قراردادها جامع‌تر و به‌روزرسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی مطیعی در کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شورای اسلامی شهر اهواز، با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم این کمیسیون تنوع‌بخشی به کاشت گیاهان است، اظهار کرد: ختمی چینی، کنار، خرزهره، انجیر بنگالی، انجیر معابد، زیتون، توت، شاه‌توت و سپستان گیاهانی هستند که با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز به صورت انبوه در مناطق مختلف شهر و بوستان‌ها با رعایت جانمایی‌ها و طراحی منظر کاشت می‌شود.

وی با بیان اینکه جانمایی، طراحی مناسب و تنوع گیاهی در مناطق مختلف از ضرورت‌های فضای سبز این شهر است، افزود: مهم‌ترین نیاز و درخواست شهروندان در موضوع محیط زیست تنوع بخشی به کشت گیاهان در سطح شهر است. طی سالیان گذشته گونه کنو کارپوس به صورت تک کشتی انجام می‌شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در راستای هم‌اندیشی در خصوص موضوعات محیط زیست و فضای سبز جمع کثیری از نخبگان، فرهیختگان و دانشجویان با کمیسیون محیط زیست در ارتباط هستند که در قالب کارگروه‌های مختلف در حال ارائه راهکار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم مورد بحث در کمیسیون محیط زیست و فضای سبز، اصلاح قراردادهای احداث و نگهداری فضای سبز است که با همکاری معاونت خدمات شهری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز قراردادها جامع‌تر و به‌روزرسانی می‌شود.

مطیعی گام بزرگ شورای اسلامی شهر را برقراری و تداوم بخشی ارتباط میان مجموعه نخبگان و فرهیختگان با شورا و این کمیسیون دانست و گفت: جمع بسیار خوبی از اساتید و دغدغه‌مندان این حوزه در قالب کارگروه‌های مختلف در حال مشورت و ارائه راهکار هستند.

وی ساماندهی پارک‌های قدیمی شهر را از دیگر موضوعات مورد بررسی عنوان کرد و گفت: توجه نکردن به شاخصه‌های پایداری و نگهداری، این مکان‌ها را با اشکالاتی مواجه کرد که از لحاظ زیبایی‌شناسی و فضای سبز و همچنین به لحاظ تکمیل و تجهیز، جهت در مدار قرار دادن و بهره‌برداری در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

کد خبر 547941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.