مشخصات لپ‌تاپ مایکروسافت Surface Go+ قیمت

قیمت لپ تاپ یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایای مایکروسافت سرفیس لپ تاپ گو می‌تواند علاقه مندان به دنیای لپ تاپ را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرفیس لپ‌تاپ گو نخستین لپ‌تاپ اقتصادی مایکروسافت است که پس از معرفی سرفیس لپ‌تاپ سه رونمایی شد، . مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ گو در سه مدل وارد بازار شده است؛ نسخه اول دارای چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی از نوع eMMC است اما دو مدل دیگر دارای هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD است.

طراحی و بدنه لپ‌تاپ مایکروسافت Surface Go

مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ گو کوچک‌ترین عضو خانواده سرفیس به حساب می‌آید، به طوری که وزن آن ۱.۱ کیلوگرم و ضخامت آن ۱۵ میلی متر است. ظاهر دستگاه کاملاً ساده و به اصطلاح مینیمال است و به جز لوگوی براق مایکروسافت که در وسط قاب پشت نمایشگر جلب توجه می‌کند، بقیه بخش‌های بدنه روکش مات دارد. این لپ‌تاپ مقرون به صرفه در سه رنگ آبی یخی، نقره‌ای و نارنجی به فروش می‌رسد. پشت نمایشگر و فضای اطراف صفحه کلید از آلومینیوم ساخته شده است، ولی دیگر قسمت‌های بدنه پلاستیکی است؛ البته مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ گو از نظر کیفیت مانند سرفیس لپ‌تاپ سه است.

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که ۳۰ درصد مواد اولیه این سرفیس بازیافتی است، سطح دستگاه مات است و اثر انگشت یا لک را جذب نمی‌کند. علاوه بر این، روکش نرم و پلاستیکی که روی بخش‌های مختلف بدنه آن قرار گرفته است، باعث شده است کار کردن با این محصول لذت بخش‌تر شود.

صفحه نمایش لپ‌تاپ مایکروسافت Surface Go

این سرفیس دارای صفحه نمایش ۱۲.۴۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۲۴ * ۱۵۳۶ پیکسل و نسبت تصویر ۳:۲ است، تراکم پیکسلی نمایشگر این محصول نیز ۱۵۰ پیکسل بر اینچ است. نمایشگر مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ گو کاملاً براق و آینه‌ای است. روشنایی خیلی کم این نمایشگر باعث می‌شود تا کار کردن با آن زیر نور آفتاب یا در محیط‌های پر نور، آزاردهنده و تقریباً غیر ممکن باشد.

صفحه کلید و تاچ پد لپ‌تاپ مایکروسافت Surface Go

کیبوردهای سرفیس همیشه جز بهترین‌ها در بین کامپیوترهای باریک و سبک بوده‌؛ در مورد این سرفیس نیز به همین شکل است. کلیدها به صورت جزیره‌ای و جدا از هم با فاصله مناسبی روی شاسی دستگاه قرار گرفته‌ است؛ کلیدهای اصلی مانند Shift و Enter نیز به اندازه کافی بزرگ است بنابراین کاربران می‌توانند با سرعت زیاد و خطای کمی تایپ کنند. با وجود باریک بودن دستگاه فضایی حدود ۱.۳ میلی متر برای حرکت کلیدها وجود دارد که مناسب به نظر می‌رسد، اما صفحه کلید این محصول نور پس زمینه ندارد. سطح تاچ پد این سرفیس شیشه‌ای نیست و از فرمان‌های لمسی به راحتی پشتیبانی می‌کند.

اسپیکر لپ‌تاپ مایکروسافت Surface Go

همانند بیشتر سرفیس‌ها، هیچ گونه دریچه بلندگویی روی بدنه این سرفیس دیده نمی‌شود و اسپیکرها به صورت مخفی و در قسمت زیر صفحه کلید قرار گرفته‌اند. بلندگوها از نظر کیفیت صدا کاملاً معمولی هستند، تا زمانی که صدا خیلی زیاد نشود، کیفیت بلندگوهای سرفیس لپ‌تاپ گو کاملاً رضایت بخش است، اما با افزایش صدا کیفیت اسپیکرها کاهش پیدا می‌کند.

سخت افزار لپ‌تاپ مایکروسافت Surface Go

همه مدل‌های لپ‌تاپ مایکروسافت Surface Go از تراشه نسل دهمی Ice Lake با مدل Core i5-1035G1 قدرت می‌گیرد، این تراشه با فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری تولید می‌شود و از معماری Sunny Cove در هسته‌های خود استفاده می‌کند. تراشه Core i5-1035G1 از چهار هسته با فرکانس پایه یک گیگاهرتز بهره می‌گیرد. لپ‌تاپ ذکر شده با چهار یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

باتری لپ‌تاپ مایکروسافت Surface Go

این سرفیس از باتری ۳۹.۷ وات ساعتی و شارژر ۳۹ واتی استفاده می‌کند، به نظر می‌رسد که این باتری در استفاده روزمره بالغ بر ۱۳ ساعت شارژدهی دارد. با قطع کردن همه اتصالات بی سیم و صدای اسپیکر و قرار دادن روشنایی دستگاه روی ۲۰۰ نیت، لپ‌تاپ مایکروسافت Surface Go به مدت ۱۰ ساعت و ۱۳ دقیقه ویدئویی با وضوح 720p را پخش کرد.

مزایای لپ‌تاپ مایکروسافت Surface Go

  • سبک و باریک
  • کیفیت ساخت
  • دقت رنگ‌های صفحه نمایش
  • عملکرد سخت افزاری

معایب مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ گو

  • تعداد و تنوع پورت‌ها
  • نور پس زمینه صفحه کلید
  • روشنایی نمایشگر

قیمت مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ گو

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب قیمت مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ گو با چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی ۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ارزیابی شده است.

کد خبر 547916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.