مشخصات گوشی Realme C11  مدل 2021+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی Realme C11 می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت چینی ریلمی سال گذشته گوشی اقتصادی C11 را با تراشه Helio G35 مدیاتک وارد بازار کرده است. این شرکت به قصد پایین آوردن قیمت، اندکی توان پردازشی مدل پایه را فدا کرده است تا بتواند یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند فعلی را در اختیار کاربران قرار دهد. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های گوشی Realme C11 2021 می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی Realme C11

ابعاد گوشی ریلمی ۸.۹* ۷۶.۴ *۱۶۵.۲ میلی متر و وزن آن ۱۹۰ گرم است، این محصول در دو رنگ آبی و خاکستری به فروش می‌رسد. گوشی Realme C11 بدنه‌ای کاملاً پلاستیکی دارد و بر اساس ادعای شرکت سازنده در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است، البته به نظر می‌رسد که گواهی IP را دریافت نکرده است. حاشیه بالای نمایشگر بریدگی قطره‌ای دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه وجود دارد و در مقایسه با حاشیه پایین نمایشگر ضخامت کمتری دارد؛ بنابراین نسبت نمایشگر به بدنه تقریباً ۸۱ درصد است که برای گوشی‌های اقتصادی مناسب است.

درگاه سیم کارت و کارت حافظه در لبه سمت چپ گوشی Realme C11 تعبیه شده است که می‌توانند به صورت همزمان دو سیم کارت نانو و یک کارت حافظه microSD را در خود جای دهد. لبه سمت راست گوشی نیز از دکمه پاور و کلیدهای تنظیم صدا میزبانی می‌کند، میکروفون مکالمه، جک هدفون ۳.۵ میلی متری هدفون، درگاه microUSB 2.0 نیز در بخش پایینی گوشی قرار گرفته است.

صفحه نمایش و اسپیکر گوشی Realme C11

گوشی Realme C11 دارای صفحه نمایش ۶.۵۲ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۷۲۰ * ۱۶۰۰ پیکسل، تراکم ۲۶۹ پیکسل بر اینچ و نسبت تصویر عریض ۲۰: ۹ است. نمایشگر این گوشی می‌تواند به حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت دست پیدا کند. با توجه به اینکه گوشی Realme C11 از نمایشگر LCD استفاده می‌کند، رنگ‌های مشکی را چندان عمیق نشان نمی‌دهد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که کنتراست نمایشگر بالا نیست، البته صفحه نمایش گوشی Realme C11 فضای رنگی sRGB را به خوبی پوشش می‌دهد. اسپیکر ریلمی در پنل پشتی گوشی جای گرفته است و قادر نیست حجم صدای چندان زیادی را تولید کند، البته کیفیت صدا نسبتاً قابل قبول است و اگر قصد نداشته باشید در محیط باز به صدای اسپیکر گوشی کنید، مشکل خاصی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

دوربین گوشی Realme C11

شرکت ریلمی برای مدل ۲۰۲۱ گوشی C11 یک دوربین اصلی هشت مگاپیکسلی با لنز f/2.0 در نظر گرفته است، با استفاده از این دوربین می‌توان ویدئوهای FullHD را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت کرد. ریلمی C11 امکان عکاسی پانوراما، پرتره و حالت حرفه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یک فلش LED نیز در ماژول مربعی شکل دوربین جای گرفته است و بقیه فضای ماژول بدون استفاده باقی مانده است. دوربین سلفی دو مگاپیکسلی گوشی Realme C11 قادر است در دو حالت پرتره و معمولی عکسبرداری کند.

سخت افزار گوشی Realme C11

گوشی Realme C11 2021 به تراشه ۲۸ نانومتری Unisoc SC9863A مجهز شده است، پردازنده هشت هسته‌ای این تراشه از چهار هسته ۱.۶ گیگاهرتزی Cortex-A55 و چهار هسته ۱.۲ گیگاهرتزی Cortex-A55 استفاده می‌کند و پردازنده گرافیکی IMG8322 وظیفه پردازش‌های GPU محور را بر عهده دارد. تراشه اقتصادی Unisoc از رم‌های LPDDR3 و LPDDR4/4X و همچنین حافظه داخلی eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند. گوشی Realme C11 در دو نسخه عرضه شده است؛ نسخه اول با دو گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و نسخه دوم با چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نرم افزار گوشی Realme C11

با وجود اینکه شرکت ریلمی مدل پیشین C11 را با اندروید ۱۰ وارد بازار کرده بود، هم اکنون مدل ۲۰۲۱ با اندروید ۱۱ و پوسته کاربری Realme UI مبتنی بر نسخه Go اندروید در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. گوگل اعلام کرده است که دستگاه‌های اقتصادی با استفاده از نسخه Go اپلیکیشن‌ها را ۱۵ درصد سریع‌تر اجرا می‌کنند.

باتری گوشی Realme C11

انرژی مورد نیاز گوشی Realme C11 با استفاده از باتری حجیم پنج هزار میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که با قرار دادن میزان روشنایی بر ۲۰۰ نیت و قطع کردن همه امکانات ارتباطی، گوشی ریلمی C11 2021 توانست ویدئویی را به مدت ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه پخش کند.

مزایای گوشی Realme C11

  • شارژدهی
  • قیمت

معایب گوشی Realme C11

  • روشنایی پایین نمایشگر
  • سخت افزار

قیمت گوشی Realme C11

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، گوشی Realme C11 به دلیل تنوع حافظه رم و ذخیره سازی داخلی و همچنین تفاوت رنگ بین دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۷۹۹ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 547914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.