۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
رشد ۰.۳۵ درصدی بیت کوین

به نظر می‌رسد پس از تکمیل شاخه اصلاحی موج c بیت کوین در سطح ۴۰ هزار دلار توقف کرد و سپس قدرت خریداران بر فروشندگان پیشی گرفت. احتمال شروع یک روند صعودی جدید وجود دارد البته همچنان ترس در معامله گران بازار بالاست.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۲ هزار ۵۱ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۱۶۹ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۴۳ دلار ۳۶ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۱۸ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۵ سنت.
  • XRP ریپل ۷۵ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۵ دلار ۳ سنت.
  • SOL سولنا ۱۴۲ دلار ۹۹ سنت.
  • Avalanche اوالانچ ۸۹ دلار ۶۰ سنت.
  • Tera ترا ۷۲ دلار ۲۴ سنت.

رشد ۰.۳۵ درصدی بیت کوینتحلیل تکنیکال بیت کوین

به نظر می‌رسد پس از تکمیل شاخه اصلاحی موج c بیت کوین در سطح ۴۰ هزار دلار توقف کرد و سپس قدرت خریداران بر فروشندگان پیشی گرفت. احتمال شروع یک روند صعودی جدید وجود دارد البته همچنان ترس در معامله گران بازار بالاست. (سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

رشد ۰.۳۵ درصدی بیت کوینعدم تغییر ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

رشد ۰.۳۵ درصدی بیت کویندامیننس ۸ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۴۵%
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۶۶%
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۸%
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۸%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

ممکن است اتریوم ۵۰ درصد از تراکنش‌های مالی جهانی را در دهه آینده تسهیل کند

جوی کروگ (Joey Krug)، مدیر ارشد سرمایه گذاری Pantera Capital معتقد است که اتریوم در ده سال آینده نقش اصلی را در امور مالی جهانی ایفا خواهد کرد. کروگ این اظهارات را در مصاحبه با بلومبرگ مطرح کرد.

جوی کروگ، مدیر ارشد سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری Pantera Capital، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ، گفت که اتریوم بخش غالب فضای مالی در دهه آینده خواهد بود. کروگ پیش‌بینی جسورانه‌ای انجام داد و گفت که در ده سال آینده، ۵۰ درصد از تراکنش‌های مالی جهانی ممکن است شامل اتریوم باشد.

او آینده خوش بینانه ای را برای شبکه شماره یک قراردادهای هوشمند در جهان دید. Krug فکر نمی‌کند چندین شبکه رقیب مانند پولکادات، سولانا و کاردانو (اگرچه نام خاصی را ذکر نکرد) تهدیدی بزرگ برای تسلط اتریوم باشند.

اتریوم به طور پیوسته به مرکزی برای خدمات مالی تبدیل می‌شود که توسط بخش پیشگام مالی غیرمتمرکز (DeFi) رهبری می‌شود. با این حال، اتریوم در معرض چندین موانع فنی قرار گرفته است که مانع از رشد بیشتر آن می‌شود. شبکه هزینه‌های تراکنش بالا و زمان‌های طولانی تراکنش را در مواردی تجربه می‌کنند.توسعه دهندگان در حال کار بر روی راه حل های مقیاس پذیری، به ویژه ETH 2.0 هستند. این ارتقا در حال انتشار مرحله‌ای است که باید در سال ۲۰۲۳(۱۴۰۲) تکمیل شود. راه‌حل‌های دیگر، مانند راه‌حل‌های ارائه‌شده توسط شبکه پالیگان، نیز مؤثر بوده و در حال اجرا هستند.

بلومبرگ: مدیرعامل بایننس ثروتمندترین فرد حوزه ارزهای دیجیتال است

وب‌سایت خبری بلومبرگ گزارش داد ارزش اموال چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، در حدود ۹۶ میلیارد دلار است و این رقم او را به ثروتمندترین فرد در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. البته ارزش دارایی‌های ژائو ممکن است بیشتر از این رقم باشد زیرا او تاکنون هیچ سخنی درباره نوع و مقدار دارایی‌های دیجیتال خود به میان نیاورده است. در همین حال، وال‌استریت ژورنال اعلام کرد اگر صرافی بایننس سهامش را عرضه عمومی کند، ارزش آن تقریباً ۳۰۰ میلیارد دلار خواهد بود. بنا بر گزارش‌ها، درآمد بایننس در سال گذشته میلادی بیش از ۲۰ میلیارد دلار بوده است.

بایننس آمریکا در حال راه‌اندازی یک دفتر کاری در متاورس سولانا است

بخش آمریکایی صرافی ارز دیجیتال بایننس، در حال ایجاد فضایی در پورتالز (Portals)، پلتفرم متاورس ساخته‌شده روی بلاک چین سولانا است. کریس لوند (Lund)، رئیس انجمن پورتالز در توییتی اعلام کرد که بایننس آمریکا، در حال دریافت یک فضای اختصاصی در این متاورس است. بایننس آمریکا قصد دارد یک دفتر با تمرکز روی ارائه آخرین اخبار، تحلیل‌ها، نمودارها و برگزاری رویدادهای این شرکت به‌صورت مجازی راه‌اندازی کند. در حال حاضر کمپانی‌های بسیاری در تلاش هستند تا یک فضای اختصاصی در دنیاهای مجازی برای کاربران خود طراحی کنند.

چند بازار NFT این شانس را دارند که در سال ۲۰۲۲ از اوپن‌سی پیشی بگیرند

در حال حاضر اوپن سی از نظر حجم معاملات بهترین بازار NFT است و با وجود تمام انتقادات موجود، حجم آن در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، حدوداً ۹۰,۹۶۸ درصد رشد کرده است. با این حال، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۲ بازارهای کوین بیس (Coinbase)، اف‌تی‌ایکس (FTX)، رریبل (Rarible)، زورا (Zora) و مجیک ایدن (Magic Eden) شانس زیادی برای پیشرفت و رسیدن به اوپن سی دارند.

انجمن ارز دیجیتال هند خواستار شفافیت مالیاتی در برنامه بودجه شد

ایندیاتک (Indiatech)، یک انجمن فعال در حوزه ارزهای دیجیتال در هند، در نامه‌ای به وزیر دارایی این کشور، خواستار شفافیت در مورد نحوه گرفتن مالیات از ارزهای دیجیتال در برنامه بودجه ملی در سال ۲۰۲۲ الی ۲۰۲۳ شد. این انجمن که در زمینه راه‌اندازی استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاری نیز فعالیت دارد، در نامه خود عنوان کرد که «دولت هند در برنامه بودجه خود، باید قوانین منسجمی در مورد نحوه گرفتن مالیات مستقیم از معاملات ارزهای دیجیتال ارائه دهد و اداره مالیات هند نیز، باید کاربرد گرفتن این مالیات‌ها را به‌طور کاملاً شفاف توضیح دهد، در غیر این صورت سردرگمی به‌وجود خواهد آمد». این انجمن، نماینده صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال هند، مانند کوین‌سوئیچ کوبر (Coinswitch Kuber)، وزیرایکس (Wazirx) و کوین‌دی‌سی‌ایکس (Coindcx) است.

شرکت دیزنی متاورس را به دنیای فیزیکی خواهد آورد

شرکت والت دیزنی، غول چندملیتی صنعت سرگرمی، اختراع جدیدی را تحت‌عنوان «شبیه‌ساز دنیای مجازی» به ثبت رسانده است. این فناوری با استفاده از تلفن همراه بازدیدکنندگان پارک‌های دیزنی، آنها را ردیابی می‌کند و جلوه‌های سه‌بعدی مخصوص به آنها را در قالب واقعیت افزوده روی دیوارها و اشیا فیزیکی اطراف پارک نمایش می‌دهد. البته این شرکت اعلام کرده است که فعلاً هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این شبیه‌ساز در آینده نزدیک ندارد.

شبکه آربیتروم به‌دلیل نقص سخت‌افزاری دچار قطعی جزئی شد

آربیتروم، شبکه لایه دوم اتریوم، دومین قطعی خود را در کمتر از پنج ماه، پس از یک نقص سخت‌افزاری متحمل شد. تیم توسعه‌دهنده آربیتروم در ساعات پایانی روز ۹ ژانویه (۱۹ دی) در حساب توئیتر خود خبر از خرابی‌های سخت‌افزاری و ازکارافتادگی ۷ ساعته شبکه دادند. به‌گفته توسعه‌دهندگان، مشکل شبکه یک نقص سخت‌افزاری در نود سیکوئنسر (Sequencer) یا همان نود اصلی آربیتروم بوده است. قطعی هفت‌ساعته سیکوئنسر مانع از پردازش تراکنش‌ها در این دوره شد، اما در حال حاضر آربیتروم دوباره فعال شده است.

مقامات حزب حاکم ترکیه ادعاها درباره مالیات ۴۰ درصدی بر سود ارزهای دیجیتال را رد کردند

اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) در ترکیه به مطبوعات داخلی گفته‌اند که دولت این کشور بر خلاف ادعاها، برنامه‌ای برای اعمال مالیات ۴۰ درصدی به سودهای مربوط به ارزهای دیجیتال ندارد. آنها همچنین تأکید کرده‌اند که تلاش‌های نظارتی فعلی با هدف ایجاد یک محیط پایدار برای صنعت بلاک چین انجام می‌شود. گفتنی است که احتمالاً در هفته‌های آتی یک لایحه قانون‌گذاری برای تنظیم و نظارت بر تجارت ارزهای دیجیتال به مجلس ترکیه ارائه خواهد شد.

انتقاد شدید پیتر برنت از عملکرد اتریوم

پیتر برنت، معامله‌گر افسانه‌ای و چارتیست کهنه‌کاری که سابقه ۵۰ سال فعالیت در بازارهای مالی و کالایی دارد، در توییت جدید خود اظهار داشت که اتریوم با افتی ۳۶ درصدی نسبت به اوج قیمتی خود، در حال حاضر در میانه بازار نزولی جدیدی قرار گرفته است. پیتر برنت که یکی از تاثیرگذارترین افراد توئیتر در حوزه ارزهای دیجیتال است، دومین بلاک چین بزرگ را بیش از حد پیچیده، گران قیمت و پلتفرمی ناجور برای توکن‌های غیرمثلی (NFT) توصیف می‌کند. وی همچنین اضافه کرد که روند نزولی اتر در برابر سولانا کاملاً تضمین شده است.

کد خبر 547878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.