دفاع مقدس نورانی‌ترین نقطه تاریخ ما است

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه، دفاع مقدس را نورانی‌ترین نقطه تاریخ توصیف کرد و گفت: راویان ما اجازه نخواهند داد که جانفشانی‌های رزمندگان و شهدا در عرصه‌های مختلف دچار فراموشی و تحریف شود.

به گزارش ایمنا، سردار احمد حق‌طلب در همایش روایت مقاومت و مکتب سلیمانی که روز دوشنبه در سالن شهید فهمیده سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم همان‌طور که جریان انتشار ویروس کرونا رو به افول است و موافقت‌های ضمنی هم از مسئولان گرفته شده است، میزبان زائران راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس باشیم.

وی با بیان اینکه باید برای روایت مقاومت فرزندان این ملت در مبارزه با گروه‌های داعشی، سلفی، وهابی و تکفیری آمادگی داشت، ترویج مکتب شهید سلیمانی از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و گفت: بهتر است پیش از آنکه دشمن روایت‌های خود را از ما داشته باشد، خودمان روایت‌هایی درستی ارائه بدهیم تا تحریفی شکل نگیرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج افزود: راویان ما اجازه نخواهند داد که جانفشانی‌های رزمندگان و شهدای ما در عرصه‌های مختلف دچار فراموشی و تحریف شود. در این راستا هفت مرتبه دوره‌های تخصصی استاد راوی با همکاری دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شده است.

حق‌طلب تاکید کرد: در حال حاضر، حداقل ۲۵ هزار راوی کارت شناسایی دارند که در سه سطح آموزش دیده‌اند. تاکید داریم که راویان ما خودشان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در دوران جنگ تحمیلی بوده باشند تا آنچه را که خودشان دیده‌اند را بیان کنند نه شنیده‌ها و خواندنی‌های خود را.

وی از برگزاری چندین کنگره شهید برای اقشار مختلف کشور خبر داد و گفت: دفاع مقدس نورانی‌ترین نقطه تاریخ ما است. دفاع مقدس برای مظلومین عالم به یک مکتب تبدیل شد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به جهان ثابت کردیم که می‌شود در برابر آمریکا و سایر ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد. مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود از دفاع مقدس به عنوان «جنگ بین‌المللی» یاد کردند چراکه ایران به طور مستقیم و غیر مستقیم با دشمنان و حامیان عراق می‌جنگید.

حق‌طلب با اشاره به عملیات کربلای پنج یادآور شد: تجربه نظامی ما و عراق در این عملیات خلاصه شد. در این عملیات، خصوصاً رژیم بعث عراق تا نابودی کل نیروهای مسلحش با ما جنگید. ما در این عملیات یک مکتب نظامی و جنگی را خلق کردیم.

کد خبر 547861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.