انهدام بزرگترین باند زمین خواری در تهران

انهدام بزرگترین باند زمین خواری در تهران، سرقت مسلحانه سانتافه در شیراز، قاتل فراری به دام پلیس افتاد، تیرباران مرد طلافروش در سرقت مسلحانه مردان نقابدار، کشف جسد مرد جوان از انتهای چاه ۴۵ متری، قتل فجیع در دامداری خمین را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، یکی از بزرگترین باندهای حرفه‌ای زمین‌خواری که مبادرت به جعل اسناد، کلاهبرداری، تصاحب و فروش اراضی عمومی و اموال شهروندان می‌کرد، شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت.

این باند با تمرکز بر مناطق مرغوب استان تهران نظیر شمیران، کن، لویزان، سعادت‌آباد، ازگل، قلهک، پونک، فشم، فیروزکوه، کهریزک و برخی پلاک‌های ثبتی در استان‌های مازندران، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان و البرز با اقدامات متقلبانه، تعداد زیادی از قطعات اراضی ذکر شده را تصاحب کرده بودند.

این شبکه متشکل از تعدادی از دلالان و جاعلین حوزه زمین بوده که با همکاری بعضی از بازنشستگان ثبت اسناد و یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی، طی یک فرآیند پیچیده، اقدام به شناسایی اراضی بدون صاحب، املاک اشخاص خارج نشین و اراضی عمومی در اقصی نقاط کشور کرده و با جعل اسناد مربوط به این اراضی به نام تعدادی از افراد فریب خورده و اخذ وکالت فروش از آن‌ها، موفق به اخذ سند رسمی برای این اراضی شدند.

با ورود سربازان گمنام امام زمان (عج) به این پرونده، از انتقال مالکیت اراضی به مساحت بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع و ارزش تقریبی ۳,۰۰۰ میلیارد تومان جلوگیری و ۱۵ نفر از اعضای اصلی باند مذکور دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

وزارت اطلاعات ضمن هشدار نسبت به هرگونه سودجویی و دست‌اندازی به اراضی عمومی و اموال خصوصی شهروندان، حراست از حقوق عامه را تکلیف قانونی خود دانسته و با تجاوزگران به بیت‌المال و حقوق شهروندان برخورد می‌کند.

سرقت مسلحانه سانتافه در شیراز

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه خودرو سانتافه در شهرک "اکبرآباد" شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارت شاکی مشخص شد که وی خودرو خود را جهت فروش در سایت دیوار آگهی کرده و شخصی ناشناس پس از تماس و هماهنگی جهت خرید در شهرک اکبرآباد، با یک قبضه اسلحه شکاری به دست مالک شلیک و اقدام به سرقت سانتافه می‌کند و سارق مسلح این اقدام را در روز روشن انجام می‌دهد. سارق که صبح با مالک خودرو قرار می‌گذارد در کمتر از چند دقیقه نقشه پلید خود را عملی می‌سازد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس ادامه داد: کارآگاهان پلیس با همکاری مأموران انتظامی کلانتری ۱۴ مدرس شیراز با اقدامات فنی، پلیسی و اطلاعاتی موفق شدند در کمتر از ۴۸ ساعت محل اختفا سارق را در یکی از خیابان‌های شیراز شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی آن را دستگیر و سواری سانتافه مسروقه را نیز کشف کنند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه شکاری و چهار عدد فشنگ مربوطه (استفاده شده در صحنه سرقت مسلحانه) کشف شد، تصریح کرد: سارق ۴۵ ساله پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ حبیبی از شهروندان خواست هنگام انجام معاملات خرید و فروش خودرو در سایت دیوار مراقب تماس‌ها و خواسته‌های مشکوک خریداران بوده و زمانی که خریدار تقاضای بازدید خودرو را در مکان مورد نظر خود می‌کند از رفتن به آن محل خودداری کنند تا از وقوع چنین مواردی جلوگیری شود.

قاتل فراری به دام پلیس افتاد

محمود خلجی معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، اظهار کرد: روز گذشته گزارشی از قتل فردی به علت شلیک گلوله در کنار یک دامداری در اطراف شهرستان خمین به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد.

وی افزود: با حضور تیم گشت انتظامی و کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی و تشخیص هویت پلیس آگاهی در محل، بررسی‌های تخصصی در خصوص علت وقوع این قتل آغاز شد.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در تحقیقات اولیه، از محل وقوع قتل مشخص شد مردی ۳۲ ساله با شلیک گلوله به قتل رسیده است که بلافاصله تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی قاتل و انگیزه قتل شروع شد.

وی اضافه کرد: از همان دقایق اعلام این گزارش، با بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی بررسی موضوع آغاز شد و سرانجام کارآگاهان پلیس پس از چند ساعت از وقوع قتل به اسناد و مدارکی مبنی بر نقش یکی از دامداران ساکن روستای محل قتل در وقوع این حادثه دست یافتند.

خلجی خاطرنشان کرد: در تکمیل بازجویی‌های کارآگاهان پلیس، سرانجام فرد مظنون که جوان ۲۰ ساله‌ای است دستگیر و در تحقیقات پلیس اعتراف کرد برای جلوگیری از سرقت احشام و با استفاده اسلحه شکاری به مقتول شلیک کرده که منجر به مرگ وی شده است. در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و در حال سیر مراحل قانونی است.

تیرباران مرد طلافروش در سرقت مسلحانه مردان نقابدار

مجید سلحشور فرماندار شهرستان میناب، اظهار کرد: ساعت ۱۹ شب گذشته سه فرد نقابدار مسلح وارد تنها طلافروشی شهر هشتبندی می‌شوند و با مقاومت صاحب طلافروشی سارق مسلح یک گلوله به کف دست چپ وی شلیک کرده و تمام طلاهای مغازه را جمع می‌کنند.

وی افزود: سارقان نفر دومی را که در طلا فروشی حضور داشت نیز با قنداق اسلحه زخمی و پس از سرقت طلاهای موجود در طلافروشی با یک دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ بدون پلاک متواری می‌شوند. مقدار دقیق طلاهای سرقت شده در دست بررسی است و نیروی انتظامی به دنبال شناسایی و دستگیری این سارقان است.

کشف جسد مرد جوان از انتهای چاه ۴۵ متری

ساعت ۱۴:۳۱ روز گذشته ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران در پی دریافت تماس تلفنی توسط شهروندان مبنی بر احتمال سقوط شخصی داخل یک چاه عمیق واقع در شهر ری، خیابان رجایی، محله آسیاب قرمز، مقابل کشتارگاه طیور بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۹ و گروه امداد و نجات ۱۷ را بررسی به محل حادثه اعزام کرد.

علی دارابی فرمانده آتش‌نشانان اعزامی اظهار کرد: مقابل یک کشتارگاه طیور، چهاردیواری به وسعت ۱۰ هزار مترمربع وجود داشت که در گوشه‌ای از آن چاهی به عمق حدوداً ۴۵ متر حفر و بدون قرار دادن درپوش مناسب روی دهانه این چاه، رها شده بود.

وی ادامه داد: پس از حضور عوامل نیروی انتظامی در محل حادثه برای همکاری با آتش‌نشانان، موضوع مفقود شدن شخص با حساسیت بیشتری مورد بررسی قرار گرفت که آتش‌نشانان پس از برپایی کارگاه در بالای چاه مورد نظر، یک نفر از نجات‌گران آتش‌نشانی با دستگاه تنفسی را برای جست‌وجو و بررسی بیشتر به عمق چاه فرستادند که با رسیدن به انتهای چاه، جسمی شبیه پیکر انسان پیدا شد.

این فرمانده آتش‌نشانی با اشاره به اینکه این جسم پیکر بی‌جان مردی بود، تصریح کرد: آتش‌نشانان بلافاصله جسد این مرد را با طناب در عمق چاه تثبیت کردند و سپس با احتیاط کامل به بیرون از چاه انتقال دادند.

بنا بر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵ پس از معاینات انجام شده توسط عوامل اورژانس، فوت این مرد ۴۰ ساله تأیید شد و آتش‌نشانان نیز پس از جمع‌آوری کامل تجهیزات و ایمن‌سازی محل حادثه، پیکر بی‌جان این مرد را برای شناسایی هویت وی و نیز بررسی علت وقوع این حادثه تحویل عوامل نیروی انتظامی دادند تا به پزشکی قانونی انتقال یابد.

قتل فجیع در دامداری خمین

محمود خلجی معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، اظهار کرد: روز گذشته گزارشی از قتل فردی به علت شلیک گلوله در کنار یک دامداری در اطراف شهرستان خمین به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد. قاتل پس از تیرباران این مرد از محل قتل گریخت.

وی اضافه کرد: با حضور تیم گشت انتظامی و کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی و تشخیص هویت پلیس آگاهی در محل، بررسی‌های تخصصی در خصوص علت وقوع این قتل آغاز شد.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در تحقیقات اولیه، از محل وقوع قتل مشخص شد مردی ۳۲ ساله با شلیک گلوله به قتل رسیده است که بلافاصله تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی قاتل و انگیزه قتل شروع شد.

خلجی اضافه کرد: از همان دقایق اعلام این گزارش، با بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی بررسی موضوع آغاز شد و سرانجام کارآگاهان پلیس پس از چند ساعت از وقوع قتل به اسناد و مدارکی مبنی بر نقش یکی از دامداران ساکن روستای محل قتل در وقوع این حادثه دست یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در تکمیل بازجویی‌های کارآگاهان پلیس، سرانجام فرد مظنون که جوان ۲۰ ساله‌ای می‌باشد دستگیر و در تحقیقات پلیس اعتراف کرد برای جلوگیری از سرقت احشام و با استفاده اسلحه شکاری به مقتول شلیک کرده است که منجر به مرگ وی شده است. در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و در حال سیر مراحل قانونی است.

کد خبر 547854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.