چاره‌ای جز بلند مرتبه‌سازی نداریم

شهردار بجنورد بر ضرورت اصلاح قوانین و یا نگاه‌های شورای عالی شهرسازی و معماری برای بلند مرتبه‌سازی در مرکز خراسان شمالی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، جواد حمیدی در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: توسعه شهر بجنورد نیازمند تصمیمات خاص مدیریتی بر اساس قوانین و اختیارات موجود است.

وی خاطرنشان کرد: در شهر بجنورد به خاطر جغرافیای شهری، امکان توسعه افقی چندانی ندارد. اگر هم این اتفاق بیفتد سبب حاشیه نشینی و افزایش سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌شود که در نهایت، افزایش هزینه‌های شهرداری را به دنبال دارد.

شهردار بجنورد ادامه داد: به همین دلیل، بهترین راهکار، بلندمرتبه سازی در بجنورد است که البته نیازمند تصمیمات خاص مدیریتی در حوزه اختیارات موجود دارد.

وی تاکید کرد: اختیارات خاصی در دست مدیران وجود دارد که آن‌ها می‌توانند برای توسعه شهر و بهبود خدمات، از آن‌ها استفاده کنند. توسعه بجنورد بدون خیس شدن کفش‌های مدیران امکان‌پذیر نیست.

حمیدی تصریح کرد: به خاطر مردم و منافع عمومی باید جدی‌تر وارد مشکلات شویم و در چارچوب قوانین و اختیارات، تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم؛ رفع مشکلات شهر نیازمند عزم جمعی مدیران است و از عهده یک دستگاه به تنهایی بر نمی‌آید.

اختیارات شورای عالی، نقض نشده است

مصطفی وثوقی، مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات بیان شده توسط اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، اختیاراتی را در خصوص طرح تفصیلی و موضوعات مربوط به کمیسیون ماده پنج به استان تفویض کرده، اما اختیارات خودش را نیز نقض نکرده است.

وی افزود: در خصوص تراکم، پیشنهاد بنده این است که این موضوع در قالب بررسی مجدد طرح تفصیلی به شورای عالی، ارجاع و پیگیری‌های مدیران استان بدین شکل انجام شود؛ از آنجایی که مسیر و نگاه‌های مختلفی در تهران وجود دارد، برای حصول نتیجه نیز از پیگیری مجزای این موضوع خودداری کنیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: بلند مرتبه‌سازی نباید سبب تغییر بافت همه نقاط شهر شود. به طور مثال، در شهرک فرهنگیان بجنورد باید به این موضوع توجه کنیم که بسیاری از مردم به خاطر بافت ویلایی آن منطقه علاقه مند به سکونت در شهرک شده‌اند. لذا باید به بافت مناطق این چنینی توجه کنیم.

وی به پروژه‌های پیشنهادی برای قرار گرفتن در اعتبارات سفر آینده ریاست جمهوری به استان اشاره و تاکید کرد: از میان تمامی پروژه‌های اعلام شده، پنج پروژه مربوطه به شهرداری‌های استان است که تلاش داریم با قرار گرفتن در اعتبارات سفر، زمینه اختصاص اعتبار آن‌ها فراهم شود.

وثوقی ادامه داد: این پروژه‌ها به صورت کلی به نهاد ریاست جمهوری اعلام و از معرفی پروژه خاص ویژه یک شهرداری خودداری شده است و در صورت موافقت آن‌ها و پس از تخصیص اعتبارات، استانداری آن‌ها را توزیع می‌کند.

گفتنی است، موضوعاتی نظیر تعیین تکلیف ترمینال بجنورد، مشکلات آب‌های سطحی، مشکلات بودجه‌ای، مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها، پروژه‌های نیمه تمام، مسیر دوچرخه، مشکلات ترافیکی و… نیز از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه از سوی اعضای شورای اسلامی شهر مطرح شد که به علت طولانی شدن به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 547851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.