راه‌های جایگزین حذف ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق بررسی شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل اینکه دولت تمایلی به ادامه استفاده از ارز ترجیحی ندارد، راهکارهای جایگزین ارز ۴۲۰۰ تومانی در کمیسیون بررسی شد.

به گزارش ایمنا، رحیم زارع در جمع خبرنگاران درباره نشست روز دوشنبه_ ۱۹ دی‌ماه_ کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وزیر بهداشت دلایل ترجیحی دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را ارائه دادند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل رعایت نشدن عدالت، تورم‌زا بودن و شفافیت مالی نداشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت مایل به ادامه این مسیر نیست و کمیسیون تلفیق در پی راه‌های جایگزین در این باره است.

زارع، خط قرمز کمیسیون تلفیق را معیشت مردم عنوان کرد و گفت: در جلسات کمیسیون، راهکارهایی مبنی بر اینکه چگونه کالا به دست مردم برسد، شیوه‌های جبرانی دولت به صورت نقدی یا غیرنقدی پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بررسی شد.

وی ادامه داد: نظر کمیسیون تلفیق ارائه راهکار فقط برای شش قلم کالایی که ارز ترجیحی به آنها تعلق می‌گرفت نیست بلکه ۳۰ قلم کالا که شامل ارز ترجیحی می‌شدند، مدنظر کمیسیون است. البته در صورت حذف ارز ترجیحی، دولت باید نظارت کامل و مؤثری داشته باشد تا کالا به صورت آسان و فراوان در اختیار مردم قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه خاطرنشان کرد: از ابتدای هفته آینده بررسی جزئیات لایحه بودجه از ماده یک آن آغاز خواهد شد و در جلسه عصر کمیسیون هم موضوع حذف ارز ترجیحی پیگیری می‌شود.

منبع: ایرنا
کد خبر 547823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.