فاز اول طرح مدیریت بحران میدان نقش جهان تصویب شد

جلسه بررسی مطالعات فاز اول مدیریت بحران میراث جهانی میدان نقش جهان اصفهان با حضور اعضای شورای تخصصی پایگاه‌های میراث فرهنگی برگزار شد.

به‌گزارش ایمنا، در این جلسه، مؤلفه‌های مرتبط و تأثیرگذار بر وضعیت آثار فاخر مجموعه میراث جهانی میدان نقش جهان اصفهان با متدولوژی روش ارزیابی A که یکی از روش‌های نوین علمی کاربرد سیستماتیک وضعیت سلامت و خطرات مرتبط محسوب می‌شود، تحلیل و ارزیابی شد.

اعضای شورای تخصصی پایگاه‌ها پس از بررسی ابعاد مختلف طرح، با تاکید بر پیوستگی میان پلان مدیریت بحران و پلان مدیریت مجموعه میدان نقش جهان اصفهان، به عملیاتی شدن مطالعات برای مواجه با بحران اشاره کردند.

فرهاد عزیزی‌زلانی، مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت بحران در این مجموعه جهانی و ارزیابی و تحلیل تمام بررسی‌ها و مطالعات انجام شده، نسبت به تکمیل طرح با توجه به نظرات ارائه شده از سوی اعضا تاکید کرد.

میراث جهانی میدان نقش جهان اصفهان در سال ۱۳۱۰ به شماره ۱۰۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. این اثر به دلیل دارا بودن ارزش‌های برجسته جهانی با معیارهای یک، پنج و شش در چهارم آبان‌ماه ۱۳۵۸ در اجلاس سوم قاهره و اقصر مصر به شماره ۱۱۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

منبع: مهر

کد خبر 547793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.