فاصله کم بین کلمات و سطور در دست‌خط نشان‌ دهنده چه ویژگی شخصیتی است؟

یک گرافولوژیست گفت: دست‌خطی که تمام سطور روی خطوط تحریر شده است، این نوع تحریر نشان‌دهنده تبعیت از قوانین کلی است، همچنین فاصله کم کلمات و سطور از یکدیگر نشان می‌دهد فرد توانایی فعالیت در محیط‌های شلوغ را دارد.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه علم گرافولوژی، روش‌های مطالعه و بررسی خصوصیات فردی بر اساس نحوه نوشتن است، اظهار کرد: بر اساس نتایج موارد بررسی شده توسط " National Pen Company" در آمریکا، خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

وی با اشاره به اینکه نوع خط هر شخص ناشی از ساختار عصبی و ویژگی‌های روانی، سن و فرهنگ و شغل فرد است، ادامه داد: همین موضوع سبب می‌شود دست‌خط افراد با هم متفاوت باشد.

این گرافولوژیست با بیان اینکه کشیدن یک خط بر کاغذ، اثری است که باقی می‌ماند و حرکات و احساس نویسنده آن را در هنگام نوشتن که با انبساط خاطر، شک و تردید یا با عکس‌العمل فرد در مقابل واقعیت‌ها انجام شده است، منعکس می‌کند، اضافه کرد: گرافولوژی در گزینش متقاضیان استخدام، شناخت افراد در زمینه ازدواج یا دوست‌یابی، تشخیص اصالت و یا جعل دستخط و امضا در زمینه جرم شناسی کاربرد دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای نوشتن، برخی افراد به سمت چپ و برخی دیگر به سمت راست منحرف می‌شوند، گفت: یک نفر رو به بالا می‌نویسد و یکی رو به پایین، بعضی‌ها تو در تو می‌نویسند و بعضی با فاصله، یکی تند و سریع می‌نویسد، در حالی که دیگری با بردباری می‌نویسد که این تفاوت‌ها را در هنگام نوشتن به گرایش‌های مختلف خلق و خوی نویسنده نسبت می‌دهند.

بر اساس علم گرافولوژی به بررسی ویژگی‌های دست‌خط یک زن ۲۱ ساله و راست دست می‌پردازیم:

ویژگی‌های دست‌خط زن جوان و راست دست

محجوب در خصوص ویژگی‌های دست‌خط زن ۲۱ ساله راست دست، افزود: اولین چیزی که از این دست‌خط استخراج می‌شود پاره‌خط‌هایی است که دقیقاً سر جای خود قرار نگرفته و یا زودتر از جای خود شروع و یا دیرتر از زمان خود به پایان رسیده که این امر باعث شده است ابتدا و انتها پاره خط‌ها به شکل خنجری درآید.

وی ادامه داد: شکل خنجری ابتدا و انتهای پاره خط‌ها را می‌توان با قرار دادن نوک قلم بر روی کلمات و دنبال کردن متن متوجه شد که نشان از خودمختاری‌هایی در رفتار روزمره دارد. هر چه متن را از چشمان خود دورتر کنیم منظم‌تر به نظر می‌آید و هرچه نزدیک‌تر کنیم از نظم آن کاسته می‌شود که نشان از نظم در مسائل کلی است به طوری که رعایت این نظم در جزئیات فرد را عصبی می‌کند.

فاصله کم بین کلمات و سطور در دست‌خط نشان‌دهنده چه ویژگی شخصیتی است؟

این گرافولوژیست با تاکید بر اینکه در این دست‌خط تمام سطور روی خطوط تحریر شده است، تصریح کرد: این نوع تحریر نشان‌دهنده تبعیت از قوانین کلی است، همچنین فاصله کلمات و سطور تقریباً از یکدیگر کم است که نشان می‌دهد فرد توانایی فعالیت در محیط‌های شلوغ را دارد.

وی با اشاره به اینکه در این دست‌خط اندازه متن تقریباً ریز و سرعت تحریر تقریباً بالا است، خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل این دست‌خط می‌توان به ویژگی‌هایی از جمله دقت، ترس از سکون، توانایی سریع انجام دادن کارها، آرمانگرایی همراه با پایبندی به مادیات در فرد اشاره کرد، البته قالب کلی متن یک دست و کلمات سوار هم نشده است که نشان از رعایت کلیات و عدم تکبر در فرد است؛ گاهی ممکن است رفتار پرخاشگرانه فرد به عنوان تکبر تعبیر شود.

محجوب در خصوص ویژگی‌های امضای این فرد، گفت: امضا این فرد ساده، عمودی و از نظر اشغال فضا باریک است و بعد از پیچشی به بالا می‌رود و بعد پایین می‌آید و در آخر نیز خط افقی و یک نقطه زیر امضا ترسیم می‌شود، این امضا نشان‌دهنده این است که فرد خود را از دور بیهودگی خارج می‌کند تا اعتماد به نفس و راسخ بودن خود را نشان دهد و بعد از خستگی مربوط به آن راسخیت، سراغ منطق می‌رود و در آخر دقت خود را نشان می‌دهد.

کد خبر 547710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.