اتفاق عجیب و غریب در جام ملت‌های آفریقا

تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آفریقا حتی اگر ۱۱ بازیکن بدون دروازه‌بان هم داشته باشند، باید بازی کنند!

به گزارش ایمنا، سی‌وسومین دوره مسابقات جام ملت‌های آفریقا با یک سال تأخیر در حالی با دیدار کامرون و بورکینافاسو آغاز می‌شود که شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون در قاره سیاه می‌تواند این مسابقات را تحت ‌الشعاع خود قرار دهد.

بر اساس دستورالعمل‌های جدید کنفدراسیون فوتبال آفریقا، در صورتی که تیمی که تحت‌الشعاع بیماری کووید -۱۹ قرار گرفته اما ۱۱ بازیکن در دسترس داشته باشد، بازی‌اش در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد، حتی اگر در جمع این ۱۱ بازیکن دروازه‌بان نداشته باشد. هر تیمی که با وجود داشتن این تعداد بازیکن حاضر به انجام بازی نشود، با نتیجه سه بر صفر بازنده خواهد شد.

این دستورالعمل پس از آن صادر شد که چندین کشور آفریقایی موارد ابتلاء به کووید -۱۹ را پیش از شروع این مسابقات گزارش کرده‌اند.CAF اما گفته است که در موارد استثنا، کمیته برگزاری مسابقات تصمیم مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال مصر که هدایتش برعهده کارلوس کی‌روش است، روز جمعه پس از مثبت شدن تست کرونای چند نفر از اعضای این تیم، سفر خود به کامرون (میزبان این رقابت‌ها) را به عقب انداختند و تمرین خود را هم لغو کردند.

منبع: خبرورزشی

کد خبر 547613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.