آخرین خبر از میزان عیدی بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی در آخرین اظهارنظرها احتمال رد افزایش دو ساله سن بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را بالا دانست.

به گزارش ایمنا، علی دهقان‌کیا، اظهار کرد: هنوز برای تعیین تکلیف رقم عیدی بازنشستگان هیچ اقدامی انجام نشده است و پارسال بازنشستگان به اندازه حقوق یک ماه عیدی دریافت کردند.

وی افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان طی دو مرحله اجرا شده است اما کانون بازنشستگان در جریان است که حداقل بگیران تأمین اجتماعی هنوز مستمری کمی را دریافت می‌کنند و مطالبتشان را نادیده نمی‌گیرد.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تهران تصریح کرد: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل باید بین ۱۰ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان باشد تا بتوانند زندگیشان با شرایط فعلی اقتصادی و گرانی مسکن تأمین کنند اما یک حداقل بگیر تأمین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه در حال حاضر چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و با ۳۵ سال سابقه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و این شکافی است که طی سال‌های گذشته ایجاد شده است.

افزایش دو ساله سن بازنشستگی اجرایی خواهد شد؟

وی در ادامه افزود: افزایش دو ساله سن بازنشستگی در کمیسیون امور اجتماعی مجلس رد شده است و احتمال اینکه در صحن علنی مجلس نیز رد شود بالا است و ما نیز امیدوار هستیم که این مصوبه رد شود.

کد خبر 547598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.