برگزاری مانور امداد و نجات تصادفات جاده‌ای در ساری

رئیس سازمان آتش‌نشانی ساری از برگزاری مانور امداد و نجات تصادفات جاده‌ای در محور ساری به ‏کیاسر خبر داد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید سلمان ابوالقاسمی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مانور امداد و نجات جاده‌ای روز جمعه ۱۷ دی‌ماه با حضور آتش‌نشان ایستگاه پنج در قالب تیم‌های مختلف اطفایی و امدادی بر روی پل قدیمی تاکام اجرا شد.

ابوالقاسمی با اشاره به سناریوی مانور، تصریح کرد: حادثه فرضی سقوط خودرو از پل قدیمی به داخل رودخانه بوده که این حادثه منجر به آتش‌سوزی خودرو شده و یک مصدوم فرضی هم داشته است.

وی با بیان اینکه در این مانور آتش‌نشانان، شرایط سخت را تمرین کردند، گفت: آتش‌نشانان پس از ارزیابی و ایمنی صحنه حادثه، با استفاده از طناب و تجهیزات امدادی و با انجام عملیات صعود و فرود، تجهیزات مورد استفاده را به محل حادثه رساندند.

ابوالقاسمی ادامه داد: آتش‌نشانان و گروه نجات با تجهیزات اطفایی اقدام به مهار آتش‌سوزی و همزمان اقدام به نجات و انتقال مصدوم از رودخانه به روی پل کردند.

وی هدف از برگزاری این مانور را حفظ آمادگی و ارتقای توان و مهارت آتش‌نشانان، ارزیابی عملکرد نیروها و شناسایی نقاط قوت و ضعف، تست تجهیزات و هماهنگی بیشتر نیروها در تمرین کار گروهی و عملیات امدادی عنوان کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری به موقعیت شهرستان ساری و تردد بالای مسافران اشاره کرد و گفت: برگزاری مانورهای امداد تصادفات جاده‌ای تأثیر بسزایی در امدادرسانی سریع و آمادگی آتش‌نشانان در مواجهه با این گونه حوادث دارد.

کد خبر 547580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.