کرونا؛ عامل کاهش درآمد شهرداری‌ها

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان شیوع کرونا شهرداری‌ها فشاری به مردم برای دریافت درآمدهایی مثل عوارض و اجاره‌ها وارد نکردند و همین موضوع باعث شد میزان درآمد شهرداری پایین‌تر بیاید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی دشتکی در جلسه بررسی اختلاف مابین شورای اسلامی شهر فارسان و یک نفر از شهروندان این شهر در خصوص تفکیک اراضی، با اشاره به منابع تأمین درآمد پایدار شهرداری‌ها، اظهار کرد: دریافت عوارض‌های مسکن، ساختمان و خودرویی و اجاره‌ها از جمله منابع تأمین درآمدهای پایدار در شهرداری است و شهرداری‌ها جهت توسعه و پیشرفت شهرها باید اقدامات مثمر ثمری انجام دهند.

وی افزود: شهرداری‌ها اگر بخواهند کوتاه بیایند آسیب به تمام جامعه وارد می‌شود، اما در این بین نیز باید به گونه اقدام کرد که مردم دلسرد نشوند زیرا ساخت و ساز در منطقه، مهمترین منبع درآمد برای شهرداری‌ها است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امروزه در دنیا دیگر به شهرداری به عنوان پیمانکاری بزرگ که باید برخی از فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهر را انجام دهد، نگاه نمی‌شود زیرا در زمان کرونا شهرداری‌ها فشاری به مردم برای دریافت درآمدهایی مثل عوارض و اجاره‌ها وارد نکرده‌اند و همین موضوع باعث کاهش میزان درآمد شهرداری شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم شهرداری‌ها در سراسر کشور، ایجاد منابع کافی درآمد و تأمین هزینه خدمات شهری است، خاطرنشان کرد: به طور کلی درآمد شهرداری‌ها از دو منبع تأمین می‌شود یکی دریافتی‌های مستقیم شهرداری از عوارض مستغلات (اراضی و املاک) و درآمد حاصل از عوارض غیر مستغلات و دیگری درآمدهایی که خارج از سازمان‌های شهرداری دریافت می‌شود.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: عوارض آب، برق، تلفن و نیازمندی‌های شهری مشابه همچنین کمک‌های بلاعوض دولت نیز از جمله درآمدهای شهرداری‌ها است که باید طبقه‌بندی شود.

وی ادامه داد: تاکنون مشکلات بسیاری در اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها برای شوراهای اسلامی و مردم پیش آمده است که این شورا پیگیری‌های لازم به منظور رفع این خلأ قانونی را در دستور کار قرار خواهد داد.

کد خبر 547566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.