بهزیستی حلقه واسط بین خیران و نیازمندان جامعه است

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در استان را ضروری دانست و گفت: در تشکیل این قرارگاه تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان باید در ذیل ساختار استانداری قرار گیرند چرا که تشکیل قرارگاه جامع محرومیت‌زدایی می‌تواند بسیاری از ادارات و خیرین را از موازی‌کاری خارج کند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری در جلسه شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان که با حضور معاون سیاسی امنیتی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل بهزیستی استان و اعضای شورا در استانداری اصفهان برگزار شد، بر تشکیل قرارگاه جامع محرومیت زدایی تاکید و اظهار کرد: این کار، یک تکلیف شرعی است و مبانی شرعی محکمی دارد، از نظر قانونی نیز وجود قانون مصوب مجلس برای امر مشارکت‌های مردمی بهزیستی، بسیاری از نگرانی‌ها برای مؤسسات را از بین برده و همچنین از نظر وجدانی نیز از مسائل مهمی است که نباید از آن غفلت کرد.

وی درباره تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در استان، توضیح داد: در تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان باید در ذیل ساختار استانداری قرار گرفته و همه حوزه‌های مرتبط حضور داشته باشند چرا که تشکیل قرارگاه جامع محرومیت‌زدایی می‌تواند بسیاری از ادارات و خیرین را از موازی کاری خارج کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان، تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از تمام مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را نخستین گام برای رصد تمام اقدامات و رسیدگی به محرومین و نیازمندان واقعی دانست و افزود: خدمات نیز با عدالت بیشتری ارائه خواهد شد، در این راستا، بین دستگاه‌های ذی‌ربط، حد فاصل مشخص شده و از موازی‌کاری جلوگیری می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان همچنین با اشاره به جذب و جلب مشارکت‌های مردمی، گفت: بهزیستی حلقه واسط بین خیران و نیازمندان جامعه است که باید ضمن حفظ عزت نفس و حرمت مستضعفان، نیات خیرین و مردم را در راستای کمک به محرومان عملی کند، برای جذب مشارکت از کارخانه، مجتمع و شرکت‌های برخوردار اقتصادی نیز باید ردیف بودجه تعیین کرد تا چندین برابر مشارکت‌های عموم مردم، تزریق مالی به بهزیستی داشته باشند.

جان‌نثاری بهزیستی را امین مردم دانست و گفت: جذب مشارکت مردمی، وظیفه عموم مردم است و هر کسی که خود را مسلمان می‌داند، باید به این مهم اهتمام داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان نیز در ادامه، توضیح داد: دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان نسبت به اجرای برنامه و طرح‌های نوآورانه و هدایت مشارکت اقشار گوناگون جامعه، اعم از عموم مردم، سازمان‌های دولتی و غیردولتی و مؤسسات خیریه اقدامات مختلفی انجام داده است.

ولی‌اله نصر، اجرای طرح شکرانه سلامت توسط بهزیستی را از اقدامات انجام شده در راستای جذب کمک‌های نقدی برای مددجویان تحت پوشش بیان کرد و گفت: کارمندان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در صورت اعلام رضایت پنج رقم آخر حقوق ماهیانه خود را به بهزیستی اهدا کنند تا این مبلغ از حساب آنها کسر و جهت مسکن، جهیزیه، تحصیل و اشتغال مددجویان بهزیستی هزینه شود.

کد خبر 547500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.