شناسایی ۱۴ مبتلا به «اومیکرون» در کاشان و آران و بیدگل/پوشش ۱۳ درصدی دوز سوم واکسن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در حال حاضر ۱۴ مورد ابتلا به «اومیکرون» جهش جدید کرونا در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده است و وضعیت عمومی حال بیماران مبتلا خوب و شرایط آنها برای بهبودی کامل پیگیری می‌شود.

سیدعلیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت شیوع جهش جدید کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، اظهار کرد: تاکنون ۱۴ مورد ابتلاء به «اومیکرون» جهش جدید کرونا در این دو شهرستان شناسایی شده است که وضعیت عمومی حال بیماران مبتلا خوب و شرایط آنها تا بهبودی کامل پیگیری می‌شود.

انجام تست کرونا و لزوم مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته

وی اضافه کرد: شهروندان برای‌تشخیص تفاوت سرماخوردگی با ویروس «اومیکرون» به هیچ عنوان به درمان‌های خانگی اعتماد نکنند و با بروز کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی حتماً به پزشک مراجعه کنند تا در صورت نیاز بررسی‌های بیشتر برای آنها انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان تاکید کرد: مراجعه به موقع همشهریان در این شرایط به پزشک بسیار ضروری و حیاتی است. برای انجام تست کرونا نیز شهروندان خودسرانه این کار را انجام ندهند و حتماً به پزشکان مراکز منتخب ۱۶ ساعته مراجعه کنند و در این مراکز در صورت نیاز تست کرونا برای افراد انجام می‌شود.

مروجی تصریح کرد: شهروندانی که هنوز برای واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند و دوز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند لازم است هر چه سریع‌تر برای انجام این کار به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

پوشش ۱۳ درصدی دوز سوم واکسن کرونا

وی در مورد آمار واکسیناسیون دوز سوم واکسن کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: تاکنون در این دو شهرستان ۱۳ درصد پوشش دوز سوم و واکسن کرونا را داشتیم و ۸۳.۵۰ درصد نیز پوشش واکسیناسیون دوز اول واکسن کرونا برای جمعیت مورد هدف گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان گفت: معمولاً ایمنی بدن بعد از تزریق دوز سوم واکسن کرونا به میزان خوبی افزایش پیدا می‌کند و به دلیل اینکه «اومیکرون» یک سویه ایمنی‌گریز بوده و فرار از سیستم ایمنی را دارد با انجام واکسیناسیون کرونا می‌توانیم مطمئن باشیم که بدن افراد برای مقابله با این سویه جدید مقاوم‌تر می‌شود. علاوه بر واکسیناسیون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توجه به فاصله اجتماعی و زدن ماسک نیز ضروری است.

کد خبر 547481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.