تخریب ۳۶۰ ملک خطرزا با دستور دادستان نهاوند

شهردار نهاوند گفت: از ابتدای خرداد سال ۹۹ تاکنون ۳۶۰ ملک خطرزا در شهر نهاوند که از سوی شهرداری شناسایی شده بودند با دستور دادستان تخریب شدند.

به گزارش ایمنا، مجید یوسفی‌نوید اظهار کرد: به استناد بند ۱۴ ماده‌ی ۵۵ قانون شهرداری در خصوص رفع خطر از بناهای مشرف به معابر عمومی، شهرداری وظیفه دارد که موضوع را به مالک ابلاغ کرده تا نسبت به رفع خطر اقدام کند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری از اختیارات قانونی برای تخریب این‌گونه اماکن برخوردار نیست با حمایت دادستان توسط واحد اجراییات شهرداری نسبت به رفع خطر این‌گونه املاک در سطح شهر اقدام کرده است.

شهردار نهاوند خاطرنشان کرد: ابتدا تذکرات لازم از سوی واحد اجراییات شهرداری به مالکین داده می‌شود چنانچه طی مدت قانونی اقدامی را برای رفع خطر نکنند شهرداری برابر با قانون ماده ۵۵ در این زمینه اقدام کرده و علاوه بر هزینه‌های انجام شده به اضافه ۱۵ درصد را از مالک مربوطه دریافت می‌کند.

یوسفی‌نوید تصریح کرد: به همین منظور از سال گذشته تاکنون ۳۶۰ ملک متروکه و قدیمی در شهر نهاوند که محل تجمع معتادان متجاهر بود یا به علت فرسوده بودن ممکن بود با بارندگی تخریب شده و برای شهروندان و یا ساکنین ایجاد مشکل کند تخریب و یا مسدود شد.

وی تاکید کرد: وجود خانه‌های متروکه قدیمی و مخروبه به لحاظ فرهنگی، زیبایی شناختی و امنیت اجتماعی برای شهرها و شهروندان مشکلاتی را ایجاد می‌کند که لازم است با طی کردن مراحل قانونی تعیین‌تکلیف و یا تخریب شوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 547440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.